Trpíte pravidelně na záchvaty migrény? Zkusili už jste všechny možné zaručené tipy na úlevu? Zapomeňte na prášky proti bolesti! Příznaky migrény vám pomůže zmírnit jóga.

Cvičení vás zbaví napětí

Nejnovější neurologické studie ukazují, že pravidelné cvičení jógy může významně pomoci při zvládání migrén. Výsledky rozsáhlého průzkumu, který probíhal v roce 2014 v Indii, pravlasti jógy, ukazují jednoznačné závěry. Tedy že pacienti, kteří začali cvičit jógu alespoň třikrát týdně, již po měsíci vykazovali mnohem menší obtíže spojené s obvyklou migrénou.  Jóga je známá svým komplexním přístupem jak k tělu, tak duši člověka. Správným cvičením se naučíte lépe vnímat své fyzické, duchovní i duševní potřeby a zbavíte se celkového napětí. Můžete se také zaměřit pouze na jógová dechová cvičení. Ta vás mohou během relativně krátké chvíle zbavit stresu a pomoci uvolnění.
Cvičení jógy pomáhá zmírňovat projevy migrény.
Zdroj: pixabay.com

Jóga protáhne všechny svaly v těle

Přestože se jóga cvičí ve velmi pomalém tempu, jedná se o jedno z nejkomplexnějších cvičení vůbec. Při správném provádění jednotlivých pozic zapojíte různé svaly celého těla. Migréna mívá různé příčiny a není vždy snadné odhalit u každého ten největší spouštěč. Často se ale může jednat o kombinaci různých faktorů. Praktikováním jógy můžete pomoct uvolnit proudění energie ve vašem těle, stejně jako protáhnout běžně nepoužívané svaly. Právě tyto dva faktory bývají častou příčinou vzniku migrény.  U žen bývá migréna často spojena s nesprávným fungováním hormonálního systému, i v tomto případě může pomoci jóga, například rovnou hormonální jóga, která je zaměřená na uvolnění pánevního dna.
Cvičení jógy může nahradit léky proti bolesti.
Zdroj: pixabay.com

Jak na jógu proti migréně

Pokud trpíte na migrénu a rádi byste řešili problém od jeho podstaty, vyzkoušejte terapii jógou. Základní cviky nejsou nijak náročné a zvládne je i začátečník. Projděte si jednoduché tipy, jak začít:
  • začněte zvolna, nepřepínejte své síly
  • před každým cvičením se důkladně protáhněte
  • jóga znamená klid, proto vypněte telefon
  • zapojte tělo i mysl a soustřeďte se na každý prováděný pohyb
  • raději cvičte 15 minut několikrát týdně, než jednou týdně hodinu
  • doplňujte tekutiny a pokud to jde, cvičte na čerstvém vzduchu