Snídaně je základ dne, ale jak by měla ideální zdravá snídaně vypadat? A je vůbec dobré pro naše zdraví, když někdo snídani vynechá úplně? Máme pro vás tipy na skvělé, zdravé a především rychlé snídaně.

Lehká snídaně

Jako vhodná a zároveň velice rychlá snídaně mohou bohatě posložit ovesné vločky doplněné čerstvým ovocem. Příprava této snídaně je rychlá a zároveň se jen tak vloček nepřejíte, jelikož ovocnou vložku můžete neustále obměňovat. Skvěle se pro tyto účely hodí například banán, jablko, hruška, borůvky nebo maliny. Ovesné vločky bez příchuti můžete zakoupit v každém větším obchodě nebo v dnešní době i přes internet, přímo u výrobce Emco. Pokud nakupujete častěji, můžete rovněž ušetřit s některou ze slev na Emco.cz. Dalším našim tipem, jak snídat rychle a nezatěžovat příliš trávicí ústrojí jsou oblíbené musli cereálie (které rovněž naleznete na Emco.cz).

Lehké snídaně s sebou nesou řadu výhod, jako je rychlejší nástup produktivity v práci nebo obecně lepší pocit po jídle. Lehké snídaně tak jsou vhodné hlavně v pracovní dny, kdy potřebujete po snídani začít co nejdříve pracovat. Správná snídaně by měla být postavena především na bílkovinách, vyvarovat byste se naopak měli většímu množství sacharidů.

Hutná snídaně

Těžší a hutné snídaně s sebou mohou nést únavu a pocit přejedenosti, kterého se budete zbavovat několik hodin. Ne každému hutnější snídaně sednou a obzvláště pak během týdne se může jednat o výslovného zabijáka produktivity. Avšak o víkendu nebo v případě, že vás čeká více odpočinkový den se mohou těžší snídaně skvěle hodit. Co vše si můžete pod takovou těžší snídaní představit? V podstatě vše od klasického ham and eggs až po obložený talíř s variací sýrů, uzenin a salámů. Pokud máte na přípravu snídaně více času a chcete prožít kulinářsky bohaté ráno, můžete zkusit v domácích podmínkách vytvořit vejce Benedikt. Tyto hutné snídaně se mohou zdát nezdravé, ale ne vždy tomu tak je. Jak jsme již psali výše, snídaně je dobré zakládat hlavně na bílkovinách a ne na sacharidech. Vejce, které je častým základem všemožných variací na těžší snídani, je zároveň dobré pro svůj vysoký obsah bílkovin.

Je dobré pít kávu na snídani?

Káva je pro řadu z nás neodmyslitelnou součástí snídaně. Avšak určitě vás už někdy napadlo zda to je dobře a zda může být káva hned po probuzení blahodárná nebo se jedná o škodlivý zvyk. Pravdou je, že káva hned po probuzení nám nijak neškodí, ale zároveň s sebou nenese ani kýžený efekt. Naše tělo totiž zpracovává přednostně kortizol, který je spojený s vyšší fyzickou aktivitou a právě hladina kortizolu je hned po probuzení na svém maximu. Kávu tak ihned po ránu pijeme spíše na chuť nebo kvůli lepšímu trávení. Pokud chcete kávu za účelem povzbuzení, je lepší si ji vypít až několik hodin po probuzení. Rovněž byste u kávy neměli zapomenout vypít i dostatek vody.

Nachystejte si snídani dopředu

Pokud máte problém s časem a ráno jste rádi, že stíháte nachystat sami sebe, můžete si snídani nachystat dopředu. Vhodnou snídaní, kterou si můžete nachystat večer jsou třeba chio semínka s ovocem. Stačí si do malé sklenice nasypat pár lžiček chio semínek a přidat trohu ovoce, to vše pak zalijeme až po okraj sklenice mlékem a necháte přes noc odležet. Ráno vás bude čekat skvělá snídaně, která zasytí a sníst ji zvládnete během několika málo minut.