Už se vám někdy stalo, že jste dostali na něco chuť a ta chuť byla tak silná, že jste museli ihned navštívit nejbližší automat se sladkostmi? Pokud je vaše odpověď ano, věřte, že nejste sami. Zajímavé je, že tyto situace vytváří často práce. Zvýšené množství stresu, který všichni v práci prožíváme, vytváří napětí, které může způsobovat, že začnete mít chuť na muffiny nebo chipsy. Pravdou zůstává, že toto občerstvení není pro naše tělo vůbec zdravé a navíc tyto potraviny vyvolávají touhu po dalších. Představíme si proto recept na velmi zdravé mlsání, které si můžete dopřávat každý den.

Recept

Ten, kdo se chce vyhnout situacím, kdy ho přepadne chuť na něco nezdravého, může si doma připravit zdravé občerstvení, které překoná touhu po sladkém a navíc je zdravé.

Suroviny pro přípravu:

  • dvě nebo tři jablka
  • skořice

Postup:

Troubu si rozpálíme na 100 ºC. Pomocí ostrého nože nakrájíme jablka na tenké plátky, které rozložíme na plech vyložený pečícím papírem, posypeme skořicí a pečeme asi hodinu. Poté následně plátky otočíme a pečeme další hodinu. Necháme vychladnout a uložíme do uzavíratelné nádoby. Nádoba může být plechová nebo skleněná.

jablečné čipsy

Proč nahradit sladkosti za jablečné čipsy?

Jablka poskytují našemu tělu celou řadu benefitů. Pomáhají v boji proti infekcím, podporují naši imunitu, zvyšují vitalitu a jejich účinky na náš organismus jsou detoxikační a regenerační. Obsahují velké množství vitamínů, mají schopnost regulovat chod některých našich orgánů, pomáhají stabilizovat hladinu cukru v krvi a podporují krevní oběh. Konzumovat bychom je měli neloupaná, neboť právě ve slupce se ukrývá nejvíce užitečných minerálů a vitamínů. Patří mezi ně železo, fosfor, draslík, hořčík, vápník, vitamin C, karoten, nenasycené mastné kyseliny a vláknina.

Skořice má silný antidiabetický efekt. Kromě příznivých účinků na rezistenci na inzulín může skořice snížit hladinu cukru v krvi.

foto: flickr.com/photos/pandora_6666/9913753213