Chcete se dostat rychle do formy, ale běhání vás neláká ani nebaví? Jde to i jinak. Svou fyzičku můžete zlepšit pomocí tzv. angličáků. Angličáky neboli burpees jsou velmi intenzivní a zapotíte se u nich pořádně. Můžete je cvičit i když venku prší a při správném provedení vám zajistí pevný zadek, ploché bříško a zdravé hubnutí.

V čem jsou dobré angličáky

Hledáte dokonalé cviky na hubnutí? Během cvičení angličáků zapojíte svaly takřka v celém těle a budete mnohem více pálit kalorie. Také posílíte celé tělo: vybudujete si svaly na nohou, na břiše i na rukou. A v neposlední řadě také zlepšíte svou fyzičku

Oproti běhu mají angličáky jednu výhodu: můžete se jim věnovat kdekoliv. V nepříznivém počasí se tedy nebudete moct vymlouvat na to, že kvůli dešti či mrazu nemůžete jít běhat, prostě si jen obujete sportovní obuv a zacvičíte si sadu angličáků doma na podložce. A tím se dostáváme k jejich další výhodě: nezaberou vám tolik času jako běhání

Chcete si dát pořádně do těla a zacvičit si skutečně fungující cviky na ploché bříško? Vyzkoušejte nejlepší cviky na rychlé hubnutí.

Jak cvičit angličáky v leže.
pixabay.com

Jak správně provádět angličáky

Hlavní výhody angličáků jsme si vyjmenovali, nyní je čas naučit se je správně provádět. Existuje několik variant, jak je cvičit. Základní verze burpees je následující:

1. Stoupněte si rovně, nohy mírně od sebe.

2. Udělejte dřep.

3. Položte ruce před sebe na zem a zbytek těla hoďte za sebe.

4. Nyní se nacházíte v pozici prkna. Narovnejte se, nehrbte se ani neprohýbejte.

5. Nohy vraťte zpátky pod tělo do polohy dřepu.

6. Ruce zvedněte nad hlavu a vyskočte.

Jakmile se vám základní postup angličáků zautomatizuje, začněte přidávat i různé obměny

  • Jakmile se ocitnete v poloze prkna, přidejte dřep, klidně i několik. 
  • Při výskoku pokrčte obě nohy. 
  • A tip pro velmi pokročilé: provádějte angličáky nejprve pouze na jednu a následně na druhou nohu.

Pokud rádi cvičíte podle videa, podívejte se na krátký workout s různými variantami angličáků a vyberte si, která verze vyhovuje právě vám.

Kolik angličáků cvičit

Nejste si jistí, kolik angličáků si naordinovat? Zpočátku jenom tolik, kolik zvládnete. Pak postupně začněte po pěti přidávat. A až vás přestane bavit klasická varianta bez kliků, či s jedním klikem, zkuste i těžší varianty. 

A jedna zajímavost závěrem: během druhé světové války, když americká armáda rekrutovala nové členy, prováděla jednoduchý test. Adepti museli udělat co nejvíce angličáků za pouhých 20 vteřin. Pokud jich udělali osm a méně, jejich kondice byla opravdu špatná. Jestliže ale překonali hranici třinácti angličáků, jejich fyzička byla na skvělé úrovni. Jak jste na tom vy?

Zdroj: activebeat.com