Hledání cesty k pevnému zdraví může mít mnoho podob, ale většinou dospějeme k názoru, že je třeba dostat do harmonie tělo i mysl. Existuje celá řada myšlenek, tipů a rad, které vnášejí nový pohled do této oblasti. Efektivní a účinné metody přináší Ajurvéda a my si z ní představíme 9 zajímavých tipů, které vám k pevnému zdraví pomohou.

Co je Ajurvéda?

Před více než 3000 lety vznikla v Indii jako komplexní systém léčení. Ajurvédská forma medicíny je považována za jeden z nejstarších holistických přístupů na světě. Základ pro tento typ léčby byl vytvořen v předpokladu, že zdraví těla se točí nejen kolem těla, ale i mysli a ducha. Je zaměřen spíše na udržení zdraví než na nalezení způsobů, jak vás vyléčit.

Podle Ajurvédy se každý člověk skládá z pěti hlavních prvků, které tvoří náš život: vzduch, oheň, prostor, země a voda. Tyto prvky se dále dělí na dóšy, ​​které řídí to, jak naše těla pracují. Tři dóši jsou:

  • Kapha dóša, která je tvořena zemí a vodou.
  • Vata dóša, která zahrnuje vzduch a prostor.
  • Pitta dóša, která zahrnuje vodu a oheň.

To jsou všechny přírodní prvky naší Země a nejlepším způsobem, jak zůstat zdravý, je udržet rovnováhu vašich dóš. Zde jsou způsoby, které vám mohou pomoci k dlouhému a spokojenému životu.

1. Citronová voda po ránu

Existuje mnoho důvodů, proč byste měli pít sklenici teplé vody s citronem hned po ránu. Můžete do ní přidat také trochu medu. Proč tedy pít tento nápoj?

  • Detoxikuje tělo.
  • Snižuje výskyt nežádoucích organismů v našem těle, které nesou bakterie.
  • Pomáhá zmírnit zácpu.
  • Pomáhá při hubnutí.
  • Uvolní jícen a podpoří vykašlávání.
  • Pomáhá předcházet ledvinovým kamenům.

citronová voda

2. Jídlo a pití s mírou

Celá řada z nás konzumuje velké množství potravin a zbytečně se přejídá. Také pitný režim nemáme zrovna ideální. Není vhodné pít větší množství tekutin 30 minut před jídlem a 90 minut po jídle. Můžete si tak způsobit zažívací obtíže.

3. Jídlo každé 4-5 hodin

Jezte pravidelně a dejte svému tělu dostatek času na strávení každého jídla. A díky tomu bude fungovat na optimální úrovni.

4. Držte se dál od studených nápojů

I když je popíjení studených nápojů během horkých letních dnů osvěžující, může způsobovat celou řadu trávicích obtíží. Studené nápoje jsou schopny na sebe vázat v těle tuky, což je činí obtížněji stravitelnými.

5. Pravidelně cvičte

Nemusíte chodit zrovna do posilovny, abyste prodloužili svoji dlouhověkost. Jakýkoli druh pohybu podpoří dobrý pocit i kondici. Může to být třeba tanec, pravidelné procházky nebo práce na zahradě. Jakýkoli druh pohybu podpoří i váš zdravější spánek.

6. Čistěte si jazyk

Tato jednoduchá činnost pomůže zbavit vaše tělo celé řady bakterií, o kterých možná ani nevíte. Kromě toho pomůžete vašim chuťovým pohárkům a dokonce se můžete zbavit veškerých chutí po soli a cukru. Prodávají se i speciální kartáčky pro čištění jazyku.

7. Vyzkoušejte olejovou masáž abhyanga

Tento druh masáže je vhodný především pro období stresu, spěchu a nesrovnalostí. Je brána jako prevence a terapie problémů, které způsobují nesrovnalosti faktorů typu vata, která je nejméně stabilní ze všech konstitučních dóš.

8. Zaměřte svou pozornost na to, co jíte

Mějte na paměti, že byste měli jíst všechny potraviny s mírou, ve správně rozdělených denních porcích. Pokud některé potraviny budete vynechávat, skončíte s touhu po nich, budete jíst více, než je zdrávo. Snažte se vyvarovat nezdravých potravin a potravin zpracovávaných. Konzumujte čerstvé potraviny a nezapomínejte ani na ovoce a zeleninu.

9. Vytvořte si pravidelnou rutinu a řiďte se jí

Vyberte si tipy, které vám umožní cítit se lépe. Čím více jich můžete začlenit do svého života, tím lépe se budete cítit. Dělejte to však proto, že chcete, nikoli, že musíte. Žijte svůj život lépe a užijte si každý jeho okamžik.

Nové články