Na první pohled vám mohou zrníčka zelené kávy připomínat buráky. Nejedná se však o žádné oříšky, ale o zelenou kávu. Už jste se s tímto typem kávy setkali?

Zelená káva

První pohled na zelenou kávu vás možná odradí, ale nenechte se zmást dojmem. Zelená kávová zrnka jsou v podstatě klasická kávová zrníčka, která takto vypadají před pražením. Jsou to tedy nepražená kávová zrna, která v sobě ukrývají dávku antioxidantů a kyselin, které se po upražení ztrácí. Díky nepražení si kávová zrna uchovávají řadu příznivých látek a také dávku kofeinu.

Obsažené látky

Nepražená kávová zrníčka si zachovávají tzv. fenolické sloučeniny, které se běžným pražením ničí. Takovou sloučeninou je například kyselina chlorogenová (obsahují ji také švestky či fialové brambory), která se podílí na štěpení škrobů na cukry a zabraňuje vstřebávání cukru z potravy. Díky tomu dochází ke snížení přísunu kalorií. Díky vyššímu obsahu kofeinu zelená káva podporuje i spalování tuků. Pozitivní vliv pití zelené kávy se týká také žlučníku, je prevencí vzniku žlučových kamenů a působí proti vzniku celulitidy.

Hubnutí

Kromě toho, že zelená káva obsahuje kyselinu chlorogenovou, zachovává si také dávku kofeinu, který má  silný vliv na hubnutí. Podporuje schopnost soustředění se a snižuje pocity únavy. Kofein se stal také ideálním pomocníkem v boji s přebytečnými kily, a to jako doplněk před tréninkem. Pravdou je, že se nejedná o žádnou zázračnou látku, ale v doplňku se zdravým jídelníčkem a pravidelným pohybem může zelená káva hubnutí ještě více podporovat. Pravdou však je, že nic nejde bez práce.

Chuť zelené kávy

Důležité je zmínit, že zelená káva svou chutí vůbec nepřipomíná klasickou kávu. Chutná více jako zelený čaj, který se vzdáleně setkal s klasickou kávou.

Příprava zelené kávy

Zelenou kávu, kterou koupíte namletou, si můžete připravit podobně jako běžnou kávu praženou, nejlépe s pomocí french pressu. Pokud jste si zakoupili kávu nenamletou, je vhodné zrna před mletím namočit v misce s vlažnou vodou, aby zrníčka změkla. Jsou totiž o dost tvrdší než pražená kávová zrna. Namočena by měla být kávová zrna po dobu alespoň 2 hodin. Na jeden šálek kávy spotřebujete zhruba 7 g namleté kávy, tedy asi 2 kávové lžičky. Zalijte namletou kávu vroucí vodou, nechte vylouhovat. Do zelené kávy není  vhodné přidávat mléko, jelikož snižuje účinky kyseliny chlorogenové. Dáte si i vy šálek zelené kávy?

POZOR: Pití zelené kávy se nedoporučuje nastávajícím a kojícím maminkám z důvodu vysokého obsahu kofeinu.

Zdroj obrázku: https://www.flickr.com/photos/deapeajay/2215018386