Chcete jíst zdravě ale nestíháte nebo nemáte možnost si během dne připravit vyvážený oběd nebo svačinu? Vyzkoušejte naše jednoduché recepty na zdravá jídla do krabičky, která si můžete připravit den předem a ráno rychle hodit do tašky nebo batohu. 

Čerstvé hranolky s arašídovým máslem

Ideální svačinka, pokud rádi něco uzobáváte. Nakrájejte si vaše oblíbené ovoce a zeleninu na tenké hranolky a dejte do krabičky v ledničce, kde bez problémů vydrží do druhého dne. Výborně se hodí jablko, mrkev, řapíkatý celer, hruška nebo třeba cukrový meloun. Do zvláštní krabičky dejte trochu 100% arašídového másla. 

Pokud chcete zkusit změnu, zvolte jiné ořechové máslo, nejen na internetu jich seženete spoustu. Hranolky namáčejte do ořechového másla, dobrou chuť!

Zeleninové hranolky s dipem
pixabay.com

Plněné celozrnné tortilly se zeleninovým žervé a šunkou

Výborná svačinka, která chutná dětem i dospělým. Navíc skvěle vypadá, takže se nebojte nabídnout i kolegyni. Budete potřebovat:

  • balení celozrnných tortil
  • žervé (můžete zvolit i paprikové nebo bylinkové)
  • čerstvou červenou papriku
  • jarní cibulku nebo polníček
  • sůl, pepř, bylinky dle chuti
  • kvalitní šunku

Červenou papriku omyjte a nakrájejte na kostičky, jarní cibulku najemno. Smíchejte s žervé a dochuťte vašimi oblíbenými bylinkami. Tortilly namažte zeleninovým žervé, obložte plátky šunky a zarolujte. Hotové tortilly můžete naskládat do krabičky jednu vedle druhé, nebo je nakrájet na menší roládky a propíchnout párátkem. Uchovávejte v lednici.

Celozrnné tortilly
pixabay.com

Žitné muffiny s tvarohem a malinami

Pokud máte radši sladké svačinky, není nic jednoduššího než upéct plech celozrnných muffinů, které oceníte jak v práci, tak na zimním výletě. Na cca 20 středních muffinů potřebujete:

  • 3 vejce
  • 2 hrnky celozrnné žitné mouky
  • 250 g plnotučného tvarohu
  • kypřící prášek
  • 1 hrnek medu (cca 200 ml)
  • špetku soli
  • špetku sušené vanilky nebo skořice
  • holandské kakao
  • čerstvé maliny, výborné jsou i borůvky
  1. V míse vyšlehejte vejce, přidejte tvaroh, med, sůl, vanilku a prášek do pečiva. 
  2. Vmíchejte celozrnnou mouku a dobře zamíchejte.
  3. Troubu předehřejte na 180°C.
  4. Pokud máte silikonové formičky na muffiny, můžete těsto plnit přímo do nich. Pokud používáte kovový plech, vyložte otvory nejprve papírovými košíčky nebo dobře vymažte olejem a vysypejte hrubou moukou či kokosem. Naplňte košíčky těstem max. do ¾ výšky. Spotřebujte cca polovinu těsta.
  5. Do druhé poloviny těsta zamíchejte lžíci holandského kakaa a naplňte zbytek košíčků.
  6. Muffiny ozdobte čerstvým ovocem a dejte péct na 25-30 minut.
Celozrnné muffiny recept
pixabay.com

Špenátoví šneci se sýrem

Oblíbení šneci z listového těsta jsou hotoví za pár minut a můžete je dělat na 100 způsobů. Pokud chcete, můžete použít celozrnné listové těsto, které je ale hůře k sehnání. Na špenátové šneky budete potřebovat:

  • balíček chlazeného listového těsta
  • čerstvý listový špenát
  • sezamová semínka
  • 1 vejce
  • ricotta nebo žervé
  • sýr s výraznějším aroma- podle chuti ementál, nivu, tvarůžky nebo třeba kozí sýr
  • sůl, pepř, česnek, bazalka, oregano

Listové těsto vyválejte na cca 0,5 cm tenký plát a pomažte ricottou/žervé. Špenátové listy omyjte, nakrájejte na menší kousky a posypte celou plochu těsta. Aromatický sýr nastrouhejte nebo nakrájejte na malé kousky a nasypejte na špenát. Dochuťte solí, pepřem, česnekem a bylinkami. Zarolujte, nakrájejte na 1,5 cm tlusté roládky a vyskládejte vedle sebe na plech vyložený pečícím papírem. Nezapomeňte nechat mezi roládkami trochu místa, při pečení se mírně zvětší. Pomažte šneky rozšlehaným vajíčkem a dejte upéct do trouby vyhřáté na 180°C asi na 20 minut.

šneci z listového těsta se špenátem
pixabay.com