Sacharidy

Sacharidy se často nepřesně nazývají cukry, na tento omyl je třeba dát pozor. Skládají se z uhlíku, vodíku a kyslíku. Jsou důležitými dodavateli energie. 1 g sacharidů dodává 1,1 kcal nebo 17 kJ. Sacharidy můžeme dělit na jednoduché cukry (glukóza, fruktóza aj.), na složené cukry (mléčný cukr, řepný nebo surový cukr a hroznový cukr) a polysacharidy (škrob, celulóza, pektin). Pro naši výživu je důležitý především škrob. Zdroji sacharidů jsou obilí, brambory, ovoce a zelenina. Rafinovaný krystalový cukr je nepřítelem racionální výživy. U mnoha lidí způsobuje mimo jiné zubní kaz a obezitu. Tělo přeměňuje nepotřebné sacharidy na tuky a ukládá je do tukového zásobníku.

Barbora Brodacká

Mezi mé koníčky patří zdravé vaření a sport. Ráda žiji zdravě a o svoje zkušenosti a znalosti se s vámi dělím na tomto webu. Snad vám moje články pomohou a dozvíte se něco nového! :-)

Líbil se vám tento článek? Dejte mu 5 hvězdiček. :)

Napsat komentář

Emailová adresa nebude zveřejněna a nebude uložena do žádné databáze. Vyžadované informace jsou označeny *.