Pět odhalení, proč se vám nedaří zhubnout

Máte skvěle promyšlený plán a kombinujete aerobní aktivitu a zdravý jídelníček. Ručička na váze se ale drží na stejné hodnotě, břicho máte tvrdé a necítíte se ve své kůži. Rezignace na všechno snažení vám klepe na dveře. Nesvádějte to na pomalý metabolismus, chyba je zřejmě na vaší straně.

Stále v pohybu

Chcete zhubnout? Ano. Víte, jak na to? Ano. Cvičíte. Každý den, tvrdě, bez ustání, potíte krev a máte jen jeden cíl. Shodit přebytečné kilogramy a vytvarovat tělo. Už žádné rosolovité paže a povolené břicho. Konec povislému pozadí a stehnům s celulitidou. Váha se ale nehýbe. Svaly pod vrstvou tuku sice nahmatáte, ale vidět ani po mnoha měsících dřiny nejsou. Je to jeden z největších paradoxů při cestě za vysněnou postavou. Cvičíte moc. Není možné cvičit sedm dní v týdnu. Tělo začne produkovat stresové hormony a veškeré vaše snahy přijdou vniveč. Nejde jen o strach z přetrénování a bolestivá zranění v podobě utržených svalů a permanentní tenze. Při dlouhodobé absenci odpočinku dojde k oslabení imunitního systému a tělo ztratí obranyschopnost vůči nemocem. Dva dny pohybu, den relaxu.

Noc patří spánku

Osm hodin spánku denně je standard, který byste neměli podceňovat. Pravidelný nedostatek narušuje hormonální rovnováhu a ta může vyvolat chronické záněty. Tělo je v neustálém napětí a brání úbytku váhy, protože očekává energetický deficit a únavu. Nedostatek spánku vede i k přejídání. Pokud nespíte a neregenerujete, tělo musí získat sílu jinde – z jídla. A těsně před půlnocí si jen málokdo míchá salát z rukoly a avokáda.

Malé porce nejsou řešení

Je přirozené, že při dietním režimu omezíte množství jídla. Mělo by jít ale především o skladbu surovin. Tělo bude mít totiž během tréninku mnohem větší výdej energie a dostatek jídla je pro budování svalové hmoty a předcházení pocitů mdlob a malátnosti zcela klíčový. Pokud tělu jídlo odepřete, vše, co sníte, uloží do problematických partií na horší časy. Jakmile pocítíte hlad, organismus to pojme jako negativní zkušenost, zpomalí spalování. Zapomeňte na porce o třech soustech a nandejte si tolik, abyste se cítili komfortně a mezi jídly netrpěli hlady.

Zdroj obrázku: Pixabay

Budujte svaly

Nemusíte si hned představovat vyrýsovaná těla z turnajů a soutěží. Svalová hmota je důležitá pro správné fungování a držení. Při jejím budování musíte vynaložit velké úsilí a spoustu energie, i to pomáhá při shazování kilogramů. Silový trénink je často účinnější než kardio nebo rutinní chůze na pásu. Ideální je ale kombinace, při které dáte zabrat celému tělu a zaděláte na silnou, pevnou a skvěle tvarovanou figuru. Tuk musíte shazovat v rámci celého těla, nelze shazovat jen v oblasti břicha nebo boků.

Plný talíř nesmí chybět

Nejde o porci, ale o složení jednotlivých surovin. Omezte cukry, dbejte na kvalitu přijímaných tuků. Bílkovin se ale v žádném případě nevzdávejte. Konzumujte vejce, maso i dostatek luštěnin s jejich vysokým obsahem. Svaly se budou rychleji regenerovat, bílkoviny dodají energii během pár minut. Díky tomu můžete cvičit s větší vervou, protože vám nebude scházet energie ani síla.

Shazování kilogramů není jen o malých porcích nebo vyřazení večeře a nekončící dřině v posilovně. Hubnutí začíná na talíři. Bez plánu do cíle nedojdete.

www.lifehack.org

Marcela Svobodová

Líbil se vám tento článek? Dejte mu 5 hvězdiček. :)

Napsat komentář

Emailová adresa nebude zveřejněna a nebude uložena do žádné databáze. Vyžadované informace jsou označeny *.