Každá žena chce být krásná a zdravá. Myslíte si, že na vaše zdraví má větší vliv cvičení nebo strava? Troufám si říct, že spousta lidí si  odpoví, že cvičení: když budu přece cvičit, můžu jíst co chci. Je tomu ale přesně naopak. Zdravá strava je to, co nás hlavně formuje. V tomto článku se dozvíte jednoduchý recept, jak se stát věčně krásnou a mladou. 

Potraviny pro krásu a zdraví

Možná jste se už někdy setkali s nějakým seznamem potravin, které vám měly zaručit věčné zdraví, štíhlou linii a krásu. My si v následujícím článku shrneme 20 potravin, které byly několika studiemi potvrzeny jako nejvhodnější pro ženy. 

Řecký jogurt 

Skvělý na zažívání, snižuje riziko rakoviny prsu, žaludečních vředů a vaginálních infekcí. Obsahuje spoustu bílkovin s živými kulturami. Vybírejte ty, kde je uvedené Lactobacillus acidophilus. Zdravější variantou jsou samozřejmě jogurty bez příchutě, které si můžete doma osladit sami například medem nebo ovocem.

Fazole

Bohaté na bílkoviny a nabité vlákninou. Jeden jediný šálek obsahuje 17 gramů vlákniny a kromě toho také hořčík, draslík a vápník. 

Zdravotní přínosy fazolí
pixabay.com

Ryby

Tito vodní živočichové obsahují omega- 3 mastné kyseliny, které jsou tělu více než prospěšné. Takže i když nepatříte mezi milovníky ryb, pokuste se, alespoň jednou za čas, sníst malý kousek. Jejich konzumací předcházíte bolestem kloubů, zánětům či depresím.

Rajčata 

Obsahují velké množství lykopenu. Ženy chrání před rakovinou prsu a muže před rakovinou prostaty. Důležité je, jíst rajčata v surové formě, tak jak vyrostla na zahrádce, a ne formou omáček a kečupů.

Borůvky 

Lék proti nádorům, obsahují antokyany, které snižují riziko vzniku rakoviny. Několik studií potvrdilo, že borůvky jsou nejlepší potravinou proti stárnutí. Vyhlazují vrásky, snižují krevní tlak a zlepšují motoriku.

Proč jíst borůvky
pixabay.com

Vitamin D 

Je nezbytný pro absorpci vápníku ze střev a tudíž i pro zdravé kosti. Je ukrytý v potravinách, jako je losos, makrela, sardinky… 

Kurkuma

Indická kráska mezi kořením, léčí záněty a snižuje riziko Alzheimerovy choroby. Možná právě díky ní, patří Indie mezi země s nejnižším výskytem této choroby.

Řepa

Většinou nepatří mezi oblíbené potraviny, ale měli bychom ji jednou za čas v nějaké formě sníst. Podílí se na obnově buněk a zamezuje vzniku rakoviny. 

Jak připravit červenou řepu
pixabay.com

Quinoa 

Čím dál více populární potravina, kterou můžeme považovat za zdravou alternativu k rýži či bramborám. Obsahuje 9 esenciálních aminokyselin, železo, vápník, hořčík, draslík a kyselinu listovou.

Brokolice 

Bylo zjištěno, že 4 porce týdně snižují riziko úmrtí až o 26%. Další výhodou je, že obsahuje pouze 30 kalorií na jednu porci.

Třešně 

Výzkum z University of Michigan uvádí, že tato potravina slouží k úlevě od bolesti svalů po cvičení a snižuje tělesný tuk.

Třešně pomáhají hubnutí
pixabay.com

Ořechy

Ať už sáhnete po jakémkoliv druhu, neuděláte chybu. Jsou známé tím, že obsahují omega- 3 mastné kyseliny.

Tmavá listová zelenina 

Zelenina jako je například špenát, je dobrá pro budování svalové hmoty díky luteinu.

Avokádo 

Je mezi lidmi čím dál více populární. Poskytuje našemu tělu spoustu výhod, ale i spoustu kalorií.

Avokádo obsahuje zdravé tuky
pixabay.com

Olivový olej

Král Středomoří, bývá spojován s dlouhověkostí a správnou funkcí mozku. Olivový olej můžete skvěle uplatnit i v domácí kosmetice, vyzkoušejte pečující oleje, které jsou lepší než krémy z drogerie.

Oves 

Snídaňové jídlo díky kterému zůstaneme na delší dobu příjemně sytí. Snižuje hladinu cholesterolu a působí jako prevence proti srdečním onemocněním.

Vejce

Jeho výhody není třeba příliš komentovat. Kromě obsahu bílkovin se může chlubit zejména cholinem, který působí jako prevence proti rakovině prsu.

Slepičí vejce a dieta
pixabay.com

Hořká čokoláda

Tato zpráva potěší asi všechny milovníky čokolády. Ale pozor musí být opravdu hořká!

Mléko 

Kravské i kozí mléko obsahuje vápník, který prospívá našim kostem a zároveň bojuje proti tukům.

Sladké brambory (batáty)

Skvělá alternativa ke klasickým bramborám, obsahují navíc vitamin A, který chrání naše oči.

Závěrem bych vám chtěla popřát, ať se vám cesta k vaší vysněné postavě a pevnému zdraví daří. Pokud nejde vše hned podle vašich představ, nezoufejte, vše má svůj čas, stačí jen vytrvat. Mějte hlavně rádi své tělo a poslouchejte ho.

Zdravotní přínosy sladkých brambor
pixabay.com

Zdroj: activebeat.com