Mrkev

Mrkev je lahodnou zeleninou, která přijde k chuti v každém ročním období. Je nejen lehce stravitelná, ale i výživná. Proto je vítaná v dětské i dietní kuchyni. Obsahuje mnoho uhlovodanů. Zásobuje nás vápníkem a železem. Je vydatným zdrojem vitaminu A (karotenu), obsahuje vitaminy skupiny B a malé množství vitaminu C. Mrkev nakupujeme čerstvou, nezvadlou, pokud možno s hladkými kořeny. Mladá karotka má krátký tupý kořen a tenkou slupku. Stačí ji proto jen čistě omýt kartáčem. Starší mrkev loupáme nebo škrabeme. Vařenou mrkev upotřebíme do zeleninových salátů, pudinků a nákypů. Uvaříme ji v osolené vroucí vodě, které dáme jen tolik, aby se mrkev nepřipalovala.

Kristýna Brázdová

Psaní je pro mě velkým koníčkem a vášní v jednom. Zdraví a příroda jsou moje nejoblíbenější témata, a proto i často přispívám na tento magazín. Mimo počítač ráda vařím, a tak možná ode mě uvidíte i tipy na něco dobrého na zub. :)

Líbil se vám tento článek? Dejte mu 5 hvězdiček. :)

Napsat komentář

Emailová adresa nebude zveřejněna a nebude uložena do žádné databáze. Vyžadované informace jsou označeny *.