Umýt si záda není problém jen pro seniory. Co dělat, abyste to zvládli bez pomoci kartáče?

Nezáleží na tom, zda dáváte přednost krátkému či dlouhému sprchování, bez ohledu na to totiž existuje jedna část těla, kterou mnoho lidí při každodenním koupacím rituálu vynechává – záda. Důvod je jednoduchý. Záda jsou pro mnoho z nás mimo dosah, a pokud na ně nedosáhneme, nemůžeme si je ani vydrhnout. Výsledek? Někteří lidé si záda nemyjí třeba i celé roky.

Pojďme si umýt záda

Mytí zad ve sprše, mluvíme především o té nejhůře přístupné oblasti přímo uprostřed, se může zdát jako snadný úkol. Pro mnoho z nás, zejména s přibývajícím věkem, ale není. Mytí zad totiž do značné míry závisí na stavu a pohyblivosti našich ramen, paží a horní části zad. Pravidelné mytí je ale pro naše zdraví důležité, neboť napomáhá nejen odstraňování nečistot, ale také odumřelých kožních buněk.

Zaměřte na ramena

Mnoho lidí zjednodušeně řečeno nemá takový rozsah pohybu, aby si mohli důkladně umýt celá záda. Z tohoto důvodu jsou tak na trhu například různé kartáče na mytí zad, které vám pomohou prodloužit přirozený dosah paží. Vhodným doplněním případné koupě této pomůcky je též pravidelné zařazování cviků, které vám pomůžou zlepšit rozsah pohybu paží tak, abyste si mohli záda mýt lépe a bez bolesti.

Muž s mokrými zády.
zdroj: freepik.com

Věděli jste, že mytí zad zahrnuje čtyři druhy pohybů ramen, které lidem v průběhu let nejčastěji způsobují problémy? Jde o vnitřní a vnější rotaci, abdukci a addukci. Tyto pohyby jsou nezbytné nejen k udržení čistých zad. Umožňují nám také sáhnout do zadní kapsy či zapnout si podprsenku.

Další velmi důležitou věcí, kterou je třeba vědět o pohyblivosti ramen, je to, že velmi ovlivňuje též pohyblivost a bolest krku. Když jsou ramena zatuhlá a je těžké je zvedat nad hlavu, může to mít vliv na naši schopnost plně natáhnout páteř a sedět rovně se správným držením těla. To může vést ke špatnému držení krku, které vede k jeho ztuhnutí a bolesti.

Cviky na suchu i při samotném mytí

K nejvíce doporučovaným patří především protahovací cviky. Mezi ně patří rotace trupu vsedě, úklony, protahování tricepsů či pozice rukou v modlitební poloze za zády. Též spojení obou rukou za zády, kdy jednu ruku ohnete shora přes rameno a druhou zespodu a zezadu, je dalším skvělým cvikem, který trénuje dosažení těžko přístupného místa uprostřed našich zad.

Rozsah pohybu lze přirozeně zlepšovat i v samotné sprše při mytí. Zvedněte jednu ruku nad rameno a následně ji položte si na horní část zad. Pak si v této poloze umyjte oblast zad, na kterou dosáhnete. Poté spusťte loket k boku, položte ruku na spodní část zad a postup opakujte. Následně ruce vyměňte a vše zopakujte i druhou rukou. Většinou rozsah pohybu obou ramen a paží není stejný, mytí pravou rukou vám tak může připadat například obtížnější než levou.

Je pro náš organismus lepší ranní nebo večerní sprcha?

Zdroj: livestrong.com, theprehabguys.com

Martina Šťastná

Líbil se vám tento článek? Dejte mu 5 hvězdiček. :)

Napsat komentář

Emailová adresa nebude zveřejněna a nebude uložena do žádné databáze. Vyžadované informace jsou označeny *.

X