Karamel je velmi oblíbená surovina, která se používá v celé řadě receptů nebo na dozdobení dezertů. Vzhledem k tomu, že se pro jeho výrobu využívá cukr, není pro naše tělo zdravý. Můžeme si však připravit jeho zdravější alternativu z datlí.

Suroviny pro přípravu:

  • 20 vypeckovaných datlí (pokud nejdou vypeckovat, ponořte je na chvíli do vody, aby změkly)
  • špetka mořské soli
  • teplá voda

Postup:

Datle se špetkou soli dejte do mixéru a přidejte trochu teplé vody. Mixujte tak dlouho, dokud nevznikne hladká a krémová směs. Chvilku to může trvat. Pokud bude směs příliš hustá, přidejte více vody, ale nepřidávejte jí moc, aby směs nebyla tekutá. To je vše, nyní už si můžete vychutat datlový karamel, nejlépe jako přísadu vašich oblíbených sladkých jídel či nápojů.

 

Zdravotní přínosy datlí

Tyto tropické plody obsahují velké množství vitamínů (B1, B2, B3, B5, B9, A, E, K) , minerálů (vápník, síra, železo, draslík, fosfor, mangan, měď, hořčík) a vlákninu.

  • Podpora nervové soustavy – Draslík, který datle obsahují, má velmi pozitivní vliv na nervovou soustavu, může pomoci předcházet mozkové mrtvici.
  • Zdraví srdce – Pravidelná konzumace datlí může pomoci zabránit vzniku srdečního infarktu nebo ischemické choroby srdeční. Datle můžete přidávat do své ranní dávky smoothie.
  • Pomoc proti zácpě – Datle obsahují vlákninu, která má blahodárný vliv na trávicí soustavu.
  • Zdravé mlsání při hubnutí – Datle neobsahují žádný cholesterol a pomáhají urychlovat metabolismus, díky čemuž dochází k rychlejšímu spalování tuků. Jsou tedy vhodné jako zdravé mlsání při redukční dietě.
  • Pomoc při anémii – Vzhledem k vyššímu obsahu železa jsou vhodným doplňkem pro ty, kdo trpí anémií.

Mořská sůl

Vyrábí se odpařováním mořské vody a v gastronomii bývá často používána jako zdravější alternativa soli kuchyňské.