Jméno chia pochází z aztéckého slova „mastné“ a to vysvětluje dobře, co je jednou z hlavních výhod chia – je to velmi vysoký obsah omega-3 mastných kyselin, což jsou typy nenasycených tuků.

Je snadné se splést mezi omega-3 a omega – 6. Omega – 3 mastné kyseliny mohou být, mimo jiné, nalezeny v rybích olejích, semenech kiwi, lněném semínku a chia. Na druhou stranu omega – 6 mastné kyseliny se nacházejí téměř všude, kam se podíváte, včetně ořechů, rostlinných olejů, avokáda, atd. Pro naše zdraví je důležitá rovnováha mezi omega – 3 a omega – 6.

chia semínka

Chia semena a trávení

Chia má vysoký obsah vlákniny. Jedna porce může poskytnout doporučený příjem vlákniny pro den. Díky vysokému obsahu vlákniny, chia semena mají pozitivní vliv na střeva a pravidelnou stolici. Bohatý obsah vlákniny v semenech chia také pomáhá navozovat pocit sytosti, protože absorbují značné množství vody. Když jsou konzumovány, chia semena vytvářejí v žaludku látku podobnou želatině. Tato látka tvořící gel se pohybuje skrz vaše tělo a čistí jej.

Chia semena a zdraví srdce

Lžíce chiaChia semena mají schopnost zvrátit zánět, regulovat cholesterol a snížit krevní tlak, proto je velmi užitečné konzumovat je pro zdraví srdce. Díky tomu, že odvracejí oxidační stres, pomáhají bojovat proti ateroskleróze.

Omega – 3 mastné kyseliny navíc chrání srdce tím, že snižují krevní tlak, špatný cholesterol a zánět, který může způsobit zátěž krevních cév a způsobit onemocnění srdce.

Chia – živná elektrárna

Chia semeno bylo kdysi hlavním jídlem Aztéků, milované za svou schopnost udržet a vytrvat.

Výhody chia semínek:

  • Chia jsou bez lepku.
  • Obsahují vysoce kvalitní vlákninu, což je skvělé pro trávení.
  • Obsahují 20% omega-3, což z nich dělá super potravinu pro mozek a srdce.
  • Mají osmkrát více omega-3 než losos.
  • Mohou se pochlubit 20% bílkovin.
  • Jsou velký antioxidant (mají čtyřnásobně vyšší hodnotu ORAC než borůvky).
  • Chia obsahují pětkrát více vápníku než mléko.
  • Obsahují sedmkrát více vitamínu C než pomeranče.
  • Obsahují třikrát více železa než špenát.
  • Obsahují dvakrát více draslíku než banány.
  • Je to výživa pro zdravou pokožku, vlasy a nehty.
  • Jsou skvělou náhradou vajec. Stačí kombinovat s vodou, abyste vytvořili gel, a přidejte jej do receptu, který obsahuje vejce.