Zdravý životní styl, aktivní pohyb a správná výživa, to jsou tři pilíře šťastného života. Ani přísné dodržování těchto zásad nemusí být dostatečné, pokud nám je kazí životní prostředí nebo vědomé porušování. Zejména výživu lze velice ovlivnit nejrůznějšími způsoby, které vás zřejmě překvapí:

  1. Můžete tělu dodávat spoustu potřebného vitamínu C, ovšem vykouřením jedné cigarety ho zničíte až 100 mg. Navíc se podle průzkumů dožívají nekuřáci v průměru o 11 let vyššího věku. Denní dávka vitamínu C snižuje riziko vzniku šedého očního zákalu
  2. Trvanlivé mléko se syntetickým vitamínem D ochuzuje organismus o hořčík
  3. V městském zakouřeném prostředí lidé nezískávají vitamín D přirozeně pomocí ultrafialového záření ve slunečním světle
  4. Hodinka klidu a štěstí denně vám dodá víc, než pár sklenek koncentrovaného alkoholu, který zničí vitamín B1, B6 a kyselinu listovou. Obdobně negativní účinek mají pro ženy pilulky proti otěhotnění
  5. Děti potřebují až 2x více bílkovin na kg hmotnosti, kojenci dokonce 3x více
  6. Působení karcinogenů můžete výrazně omezit konzumací zelí, růžičkové i obyčejné kapusty
  7. Růst rakovinných buněk potlačuje cibule, červené vinné hrozny a brokolice díky obsahu látky zvané quercetin. Riziko rakoviny jícnu se zvyšuje nadměrným pitím černé kávy
  8. Preventivně proti srdečním a cévním chorobám působí olivový olej díky obsahu nesaturovaných mastných kyselin
  9. Cibule, česnek, pórek a ředkvičky jsou velice prospěšné obsahem alicinu, což je látka působící jako přirozené antibiotikum ničící škodlivé mikroorganismy a chránící přirozenou střevní mikroflóru
  10. Nepodléhejte fámám o prospěšnosti acylpirinu, který až 3x zvyšuje vylučování vitamínu C
  11. Nejezte mnoho potravin obsahující umělá barviva a konzervanty, které snižují imunitu
  12. Arašídy obsahují enzym, který zpomaluje trávení bílkovin
  13. Těstoviny balené v průsvitném celofánu ztrácejí výživovou hodnotu
  14. Pro tělo je škodlivé nadměrné solení, které ještě zvyšují například změkčovače vody
  15. Raději používejte máslo a sádlo, než margarin, ve kterém jsou hydrogenované rostlinné mastné kyseliny, které jsou pro zdraví horší, než saturované mastné kyseliny v másle a sádle
  16. Víte, že borůvky, ostružiny a červené zelí jsou lépe stravitelné vařené?
  17. Starší ženy mají nedostatek vápníku, který je důležitý pro pevnost kostí. Jeho vyplavování zpomaluje minerál bor, který je v jablkách, hroznech a grepech
  18. Tvorbě sklerotických plátů v tepnách zabraňuje mrkev, takže se snižuje riziko vzniku ischemické choroby srdeční. Toto riziko dále snižuje používání doplňků obsahujících vitamín E a také několik ořechů denně
  19. Překvapivým zjištěním je fakt, že osoby pijící minerální vody a místo cukru používají náhražky, podvědomě zvyšují příjem tuku až o 11%
  20. Konzumací alespoň půlky cibule denně snížíte riziko rakoviny žaludku o 50%
  21. Aminokyselina arginin posiluje erekci
  22. Selen zpomaluje rozvoj nemoci AIDS
  23. Hořčík podporuje svalovou relaxaci
  24. Vypitím více než 4 sklenic vody denně se snižuje u mužů riziko rakoviny tlustého střeva
  25. Konzumace 1 plechovky Coca Coly denně zvyšuje riziko diabetu o 22%