Smoothie je dnes velmi oblíbeným nápojem. Připravuje se z různých druhů ovoce, zeleniny, semínek, oříšků či rostlinného mléka. Smoothie je ideální snídaní, ale i odpolední svačinou. Příjemně totiž zasytí a dodá organismu dostatek vlákniny, vitamínů a dalších látek. Připravte si zelené smoothie nabité zdraví prospěšnými látkami.

Smoothie

Smoothie je mixovaným nápojem, jehož hlavní složkou je zpravidla syrové ovoce či zelenina. Kombinují se však s dalšími složkami, například s vodou, ledem rostlinnými produkty či mléčnými produkty. Často ve smoothie nechybí ani semínka a oříšky, popřípadě sladidla, jako je med, sirup či sušené datle. Označení smoothie je převzato z anglického smooth-hladký.

Zdravotní přínos

Jelikož je základem smoothie ovoce a zelenina, jedná se o zdraví přínosný pokrm. Konkrétní přínos se vždy odvíjí od použitých ingrediencí. Zpravidla však platí, že je skvělým zdrojem vlákniny, vitamínů a minerálních látek. Oblíbené je smoothie především u veganů, raw veganů (konzumují jen syrové potraviny), ale i příznivců zdravého stravování.

Ingredience

  • 6 šálků špenátových lístků
  • 3 mražené banány
  • 3 šálky mražených kousků manga
  • 750 ml neslazeného vanilkového mandlového mléka
  • 250 ml mandlového mléka

Příprava smoothie je nesmírně snadná. Všechny ingredience stačí vhodit do mixéru a rozmixovat do hladkého nápoje. Textura by měla být velmi hladká. Díky použití mraženého ovoce je smoothie hustší a v létě příjemně osvěží. Smoothie můžete dozdobit ostružinami, semínky, goji, granolou apod.

Zdraví

Díky obsahu mandlového mléka prostřednictvím smoothie do těla dostanete dávku vápníku, hořčíku, zinku, fosforu i draslíku, jednoduše vše, co mandle obsahují. Mandlové mléko je také skvělým zdrojem vitamínů A, D, E a B. Výhodou je jistě také to, že neobsahuje laktózu, je vhodné pro alergiky, a je nízkokalorické. Mandlové mléko je tak vhodné při hubnutí, snižuje vysoký krevní tlak, podporuje zdraví pleti, nehtů a vlasů. Konzumace manga je také velmi přínosná. Obsahuje totiž dávku draslíku a vitamínu C, přičemž preventivně udržuje krevní tlak v normálu a pečuje o kardiovaskulární systém. Má pozitivní vliv na trávení, kognitivní funkce a je zásobárnou zdraví prospěšných látek (vitamín A, C, E, B6, B12). Co se týká špenátu, je dobrým zdrojem řady vitamínů i minerálních látek.