Jóga je cvičením, které se stalo velmi probíraným na mnoha frontách. Pravdou je, že je s jógou spojen velký boom a i osoby, které o józe dříve ani neslyšely, ji nyní pravidelně cvičí. Proč všichni s jógou začínají? Má to svůj zdravotní význam?

Jóga

Jóga není žádným obyčejným druhem cvičení. Jedná se o jedinečný způsob spojení mezi individuálním Já a universálním Bytím, tedy jakousi meditační praktikou. Jóga má opravdu dlouhou tradici a je propojením metafyzického světa se světem individuálního bytí. Není pouhým cvičením či způsobem protahování. Dnes je však jóga po celém světě využívána jako funkční cvičení, které slouží k podpoře celkového zdraví. I takové výsledky pravidelné cvičení jógy mohou přinášet. Její pozitivní účinky se týkají zdraví těla, ale také duše.

5 důvodů, proč se pustit do cvičení

Posílíte rovnováhu

Jóga je založena na mnoha pozicích, které často posilují střed těla, tedy i rovnováhu. Do cvičení se zapojuje opravdu celé tělo a vy posilujete svou rovnováhu, a to nejen tu tělesnou, ale také duševní. Posílením středu těla přinášíte do svého života mnoho výhod. Zlepší se postavení celého těla, kostí, kloubů i svalů. Přidává se také rovnováha psychická, díky tomu, že je jóga založena také na uklidnění, odpočinku a pravidelném dýchání. Jóga vás může zbavit problémů se zády, vnitřními orgány a posiluje duševní zdraví.

Stres

S tím souvisí i odbourání stresu a úzkostí. Díky józe docházíte k celkovému uvolnění těla, ale také mysli. Veškerý stres, zátěž, starosti, to vše zůstává mimo dveře místnosti, ve které se cvičí jóga. Jóga je dokonalým způsobem, jak pracovat se stresem. Upevňuje fyzickou kondici, učí vás relaxovat a správně používat dech. Trápí-li vás častý stres, je jóga dobrým způsobem, jak s ním bojovat. Jóga také snižuje hladiny kortizolu, který je zodpovědný za stres.

Aby tělo nebolelo

Dnešní uspěchaný životní styl, sedavý způsob života a přetížení má vliv na naše celkové zdraví. Často dnes lidé trpí bolestí krční páteře, zad a kostí. Jóga přináší protažení celému tělu, a to i těm svalům, o kterých jste pravděpodobně ani nevěděli. Trpíte bolestmi zad, kostí a svalů? Je pro vás jóga dobrým způsobem nápravy.

Posílení kondice

Jóga je také dobrým sportem pro všechny, kteří se sportem po delší době začínají a jejichž kondice není na příliš dobré úrovni. Jóga je pomalejším druhem cvičení, navíc si můžete odpočinout ve chvílích, kdy potřebujete. I díky józe můžete dostat svou kondici zpět, jelikož pracuje na správném dýchání, protažení a často ve vhodných tepových frekvencích. Posiluje také vytrvalost a po čase sníží klidovou tepovou frekvenci a uleví kardiovaskulárnímu systému.

Správné dýchání

Jóga vám kromě zpevnění, lepší kondice a ideálně formovaného těla přináší také novou dovednost, a tím je správné dýchání. Špatným sezením a držením těla se mění také to, jak dýcháme. Jóga narovnává postoj a učí správnému dýchání, které je pro naše zdraví, proudění krve a okysličování celého těla nesmírně důležité. Pomalé a hluboké dýchání, na které myslíte, zvyšuje množství kyslíku v krvi, také pracuje na zvýšení kapacity plic.