Chcete rychle zhubnout pár kilo? Čeká vás rodinné focení, důležité rande nebo jiná událost, na které prostě musíte být dokonalí? Vyzkoušejte triky, jak urychlit hubnutí na maximum a přesto odolat následnému jojo efektu. 

Jak rychle lze zhubnout

Chcete zhubnout 2, 5 nebo 10 kilo? Nečekejte zázraky přes noc, ale pokud budete poctivě dodržovat stanovená pravidla, můžete se vysněné váhy dočkat již brzy. Všeobecně doporučované zdravé tempo hubnutí je 0,5 – 1 kg za týden. V praxi to znamená, že oněch 10 kilo můžete mít dole za méně než měsíc. Zní to jako sen, nemyslíte?

Nesnažte se hubnout rychleji. Sice existují způsoby, jako třeba týdenní detoxikační kůra, během kterých se ručička na váze pohne až o 5 kg dolů, ale máte téměř 100% jistotu, že tato kila brzy získáte zpět, jelikož zhubnete především nahromaděnou vodu, vyprázdníte střeva a ubyde vám také trocha svalové hmoty, a to rozhodně nechcete.

cvičení na hubnutí
pixabay.com

Snadné kroky k rychlému hubnutí

Zajímá vás magická kombinace toho, co musíte dodržovat, abyste dosáhli maximálního možného úbytku hmotnosti z tukových zásob? Podle odborníků je klíčem dodržovat následující pravidla zdravého, trvalého a rychlého hubnutí:

  • snížit chuť k jídlu a jíst méně
  • nastartovat metabolismus spalování tuků

Jakmile omezíte příjem a zároveň urychlíte spalování, výsledkem bude zvýšený výdej energie, na které vaše tělo využije své tukové zásoby. Jak toho ale docílit?

Omezte jednoduché sacharidy

Slyšeli jste už o tzv. rychlých cukrech? Jednoduché nebo rychlé cukry jsou skvělým zdrojem energie, kterou ale využijete pouze při vysokohorské túře nebo namáhavé fyzické práci. V ostatních případech je vaše tělo uloží na horší časy a vy se jich později jen těžko zbavíte.

Omezte příjem jednoduchých sacharidů a nahraďte je těli pomalými (složenými). Místo bílého rohlíku si dejte celozrnný, místo čokoládové pomazánky zvolte arašídové máslo. A tam kde to jde se pokuse sacharidům vyhnout úplně. Naše strava je totiž tolik nacpaná cukry, že pokud si jich pár odpustíte, rozhodně svému tělu neuškodíte. Nevíte, odkud začít? Mezi sacharidy, které lze bez problémů zcela vyřadit z jídelníčku, patří:

  • sladkosti, bonbony a čokoláda
  • sušenky a oplatky s náplní
  • zmrzlina
  • sirupy a sladké nápoje
  • smažené a fritované přílohy (burger si užijete i bez hranolek)
  • slazené mléčné výrobky
  • sladké pečivo a koláče z bílé mouky

Na omezení příjmu cukrů je založena nejedna úspěšní dieta. Vyzkoušejte třeba oblíbenou ketonovou stravu nebo proteinovou dietu.

celozrnné pečivo a hubnutí
pixabay.com

Jezte bílkoviny, tuky a zeleninu

Z čeho sestavit vyvážený jídelníček, když omezujete cukry? Vsaďte na ideální kombinaci živin, která dodá vašemu tělu vše, co potřebuje a pomůže vám s hubnutím. Dopřejte si dostatek proteinů, ať už v rostlinné nebo živočišné formě. doplňte je spoustou zeleniny a nezapomeňte do každého jídla přidat trochu tuku. Mezi ty nejzdravější patří olivový olej, rybí tuk nebo třeba avokádo. Tuky vaše tělo potřebuje nejen ke vstřebání některých důležitých vitamínů, ale také abyste měli pružnou pokožku schopnou reagovat na úbytek tukových polštářků. 

Hubnutí je s pohybem rychlejší

Abyste nastartovali metabolismus spalování tuků, je třeba se začít trochu hýbat. Hubnutí jde i bez cvičení, ale s ním bude vždy rychlejší. Zapomeňte na hodiny v posilovně a vydejte se na svižnou procházku! Nejen že si krásně pročistíte hlavu ale velmi nenápadně zapojíte do pohybu svaly celého těla. Zvolte tempo, u kterého se zahřejete a po návratu domů se nezapomeňte pořádně protáhnout jako po každém jiném cvičení.

Už víte, jak zhubnout co nejrychleji? Vsaďte na osvědčenou kombinaci na redukci hmotnosti: jezte méně, omezte rychlé cukry a začněte se hýbat. Jedině tak si udržíte zdravou váhu a pracně shozená kila se nevrátí obratem zpět (i s úroky).

hubnutí pomocí chůze
pixabay.com

Zdroj: healthline.com