Snažíte se zhubnout? Rychlý a zdravý metabolismus je při hubnutí a následném udržení hmotnosti zásadní. Často se stává, že děláme v běžném životě chyby, které mohou metabolismus spalování tuků zpomalit, v budoucnu dokonce zvýšit náchylnost k přibírání na váze. Níže uvádíme 6 nejčastějších chyb v životním stylu. 

Jíte příliš málo kalorií

Rozhodli jste se jíst méně? Ačkoli se to může zdát nepravděpodobné, jíst příliš málo kalorií může opravdu metabolismus zpomalit. Přestože je při hubnutí potřebný kalorický deficit, neuvážené snížení příjmu potravy může být kontraproduktivní. Když dramaticky snížíte příjem kalorií, vaše tělo pocítí, že jídla je málo a sníží rychlost spalování. Přílišné a příliš dlouhé snižování kalorií snižuje rychlost metabolismu, což může ztížit hubnutí a udržení hmotnosti. 

štíhá žena a kalorický nápoj
pixabay.com

Při dietě omezujete bílkoviny

Víte, proč se v posilovnách prodávají proteinové nápoje a tyčinky? Dostatek bílkovin je důležitý pro dosažení a udržení zdravé hmotnosti. Nejen, že tělu dávají pocit sytosti, ale také zvyšují rychlost metabolismu. Zrychlení metabolismu, ke kterému dochází po trávení, se nazývá termický účinek potravy (TEF). Termický účinek bílkovin je mnohem vyšší než u sacharidů nebo tuků.

Máte omezený rozpočet a nechcete utrácet za speciální proteinové doplňky stravy? Ani nemusíte! Vyzkoušejte levné zdroje bílkovin, které seženete v každém obchodě a vašemu tělu poslouží úplně stejně a navíc jsou 100% přírodní. 

Máte sedavý životní styl (zaměstnání)

Mnoho lidí má v současné době sedavé zaměstnání, což může mít negativní dopad na rychlost metabolismu a celkové zdraví. Nemáte-li čas na sport nebo cvičení doma, nezoufejte, spálit kalorie vám může pomoci i základní fyzická aktivita, jako je vstávání ze židle, běžný úklid v domácnosti či chůze do schodů, touto aktivitou můžete spálit až 2000 kalorií za den. Pokuste se minimalizovat sezení a zvýšit úroveň obecné aktivity.

Trpíte na nedostatek kvalitního spánku 

Kolik hodin jste dnes v noci spali? Spánek nesmíme podceňovat je to velice dobrý pomocník při snižování váhy i pro celkové zdraví. Nedostatečný spánek může nejen snížit rychlost metabolismu a tím spalování kalorií, ale může také zvýšit riziko řady onemocnění (srdeční choroby, cukrovka, deprese). 

Máte problémy s usínáním a v noci dlouhé hodiny přemýšlíte o všech povinnostech, které vás další den čekají? Naučte se jednoduché metody, jak rychle usnout a probuďte se ráno svěží a plní energie.

štíhlá žena v posteli po probuzení
pixabay.com

Nedostatek silového tréninku 

Zvýšením svalové hmoty v těle zvýšíte i počet spálených kalorií v době kdy budete v klidu. Čím více svalové hmoty bez tuků má vaše tělo, tím lépe pracuje metabolismus, který více spaluje kalorie, nejen při aktivitě, ale i v klidovém režimu. I minimální množství silového tréninku zvyšuje výdej energie. Díky tomu můžete rychleji zhubnout a váhu si udržet.

Dáváte si na pití sladké nápoje 

Sladké nápoje celkově škodí našemu zdraví. Jejich častá konzumace může zpomalit váš metabolismus. Výzkumy ukazují, že nadměrná konzumace sladkých nápojů (fruktózy) podporuje zvýšené ukládání tuku v břiše a játrech. Vyvarujte se proto častému pití sladkých nápojů, nebo jejich pití omezte na minimum.

Hubnutí není otázkou jedné změny, ale řadou drobných každodenních návyků, které je třeba zařadit do běžného života. Osvojte si zdravé změny a nastartujte hubnutí, které vám vydrží jednou pro vždy. Přestože se jedna sklenice sladké limonády může zdát jako nepodstatná, 365 takových sklenic za rok už je hodně.

Zdroj: healthline.com