Existuje celá řada lidí, kteří si během dne zdřímnou a dají si „dvacet“. Zatímco mnozí lidé toto počínání kritizují, vědci jsou opačného názoru. Je to ideální možnost relaxace, díky které můžete aktivovat mozek, vyvážit vaši hladinu hormonů a snížit ospalost. Navíc můžete zvýšit svůj psychický i fyzický výkon. 5 – 20 minut spánku během dne může zvýšit vaši bdělost a oživit mysl. Dodá vám sílu a energii na další 4 hodiny činnosti. Zvýší rovněž vaši kognitivní aktivitu.

Výsledky jednoho výzkumu ukázaly, že krátké zdřímnutí během dne nám přináší následující zdravotní výhody:

  • zvyšuje naši bdělost
  • zvyšuje schopnost učit se a podpoří paměť
  • zvyšuje produktivitu a kreativitu
  • zlepšuje náladu
  • snižuje hladinu stresu

Jak vidíte, zdřímnutí během dne přináší celou řadu pozitivních efektů. Pokud tedy můžete, zdřímněte si i během dne. Doposud se zohledňoval zejména hlavní spánek, u kterého se podaří přejít do REM fáze. Krátké zdřímnutí je však také velmi přínosnéa to obzvláště u lidí, kteří trpí poruchami spánku nebo mají nekvalitní spánek. Výhod krátkého spánku nevyužívají pouze lidé, pozitivní přínosy má i u zvířat.

Naopak deprivace spánku může vést k celé řadě zdravotních komplikací:

  • špatná kvalita života
  • obezita
  • hypertenze
  • deprese
  • infarkt
  • mrtvice
  • poruchy pozornosti