V boji proti stresu je vynikajícím spojencem správná výživa. Výzkumy prokázaly, že každodenní tlak oslabuje imunitní systém a vede k častému výskytu lehčích onemocnění, jako je nachlazení, chřipka či kašel. Ve stresu se některé výživné látky vyčerpávají rychleji.

Tělo potřebuje víc vitamínu B pro zdraví centrální nervové soustavy a vitamínu C a zinku k posílení imunity.

Potraviny k potlačení stresu

Potravinami, které pomáhají potlačovat stres jsou především pekanové a vlašské ořechy, černý rybíz, brokolice, fazolky, brambory, celozrnný chléb, voda, vejce, pomeranče a meloun.

Jak se stravovat

Zvýšit svou energii a snížit únavu můžete také tím, že budete jíst častěji menší jídla. Doporučují se intervaly po třech hodinách. Strava by měla obsahovat hlavně komplexní sacharidy (celozrnné pečivo, rýže, těstoviny a brambory). Na jídlo je třeba si udělat čas, jíst pomalu a vychutnávat si je bez ohledu na spěch a množství celodenních úkolů.

Nadměrné množství kávy a čaje spíše pocity úzkosti zvyšuje. Mnoho lidí se ve stresu uchyluje ke kouření a alkoholu. Obojí ochuzuje tělo o důležité látky. Krátkodobý účinek alkoholu povzbudí a přinese příjemné pocity, avšak dlouhodobé požívání může vést k depresím.

Následky dlouhodobého stresu

Zvyšuje se riziko mrtvice a srdečních onemocnění, stoupají hladiny tuků a cholesterolu v krevním oběhu a a z krevních destiček díky jejich přilnavosti snadno vznikají sraženiny. Odstranit tuk z těla lze pravidelným fyzickým cvičením.

Jak uvolnit stres

  • vybírejte si pravidelně dovolenou
  • jezte pravidelně zdravou stravu
  • vyhýbejte se nadměrnému množství kofeinu, alkoholu a tabáku
  • věnujte se některé relaxační technice jako je jóga, meditace či dechová cvičení
  • snažte se řešit problémy hned a nestresujte se jimi zbyčně dlouho
  • pořiďte si domácího mazlíčka, neboť hlazení zvířete může pomáhat relaxovat.