Existuje celá řada metod, jak řešit stres. Patří mezi ně relaxační a dýchací techniky, cvičební režimy a dokonce i celá řada potravin. Jednou z mnoha možností jsou i esenciální oleje. Ne všechny éterické oleje jsou však pro stres vhodné. Mezi vhodné patří levandulový, růžový, ylang-ylang, bergamot, heřmánek a rozmarýn.

Levandulový esenciální olej je svými zklidňujícími vlastnostmi známý. Růžový esenciální olej se používá pro zmírnění úzkostných stavů u poprvé těhotných žen, ylang-ylang zklidňuje, bergamot pomáhá snižovat reakce na stres a je vhodný při depresích a úzkostech. Heřmánek je vhodný při podráždění a pocitech strachu. Esenciální olej z rozmarýnu nacházel své využití již v minulosti.

Jak používat rozmarýn pro úlevu od stresu

Rozmarýnový esenciální olej je skvělý pomocník, který uleví při stresových situacích. Můžete jej rozptýlit po místnosti pomocí difuzéru, nebo aplikovat několik kapek na zápěstí. Pokud nemáte olej, který se dá rozptýlit po místnosti, můžete vyzkoušet vykuřování rozmarýnových snítek.

Další výhody rozmarýnu

Kromě úlevy od stresu přináší rozmarýn ještě celou řadu dalších výhod. Nabízí vysokou antioxidační aktivitu, podporuje růst vlasů, neboť pozitivně působí na pokožku hlavy. Také pomáhá s obtížemi spojenými s trávením, zmírňuje bolesti svalů, posiluje funkce jater, která detoxikují naše tělo. Je pomocníkem při bolestech hlavy, které souvisejí se stresem.

Rozmarýn je známý po celá dlouhá staletí, ale nedávné studie ukazují, že je výborným pomocníkem při odstraňování stresu. V každém případě se začínají hromadit důkazy, že rozmarýn může být skvělým alternativním prostředkem ke zmírnění stresu a to bez použití léčiv.

foto: flickr.com/photos/yourbestdigs, wikimedia