Spánek je silný léčitel a neobejde se bez něj nikdo. Průběh spánku je čas, kdy se většina těla i mozku vypne a dochází k regeneraci. Jaké množství spánku je však prospěšné? Podlé výzkumníků je to šest až osm hodin. Během výzkumu se ukázalo, že delší doba může být škodlivá pro naše srdce.

Zjištění výzkumů

Podle metaanalýzy, která zahrnovala 11 studií a více než 1 milion dospělých jedinců, měli pacienti, kteří spali méně než šest hodin, o 11% vyšší riziko úmrtí způsobené onemocněním koronární arterie či mrtvice. Ti, kteří spali více než 8 hodin však měli riziko o 33% vyšší.

Další nedávná studie ukázala, že spánek delší než 10 hodin zvyšuje riziko onemocnění srdce o 49% a riziko mrtvice o 56%.

Samotný spánek však nemusí škodit, možná jen ti, kteří spali více než 10 hodin byli nějakým způsobem vážně nemocní a spánek byl jen jeden ze symptomů. Ať tak či onak, vědci nemají o tom, proč více než osm hodin spánku může škodit zdraví srdce, ale faktem je, že spánek ovlivňuje metabolismus glukózy, krevní tlak a úrovně zánětu – všechny tyto skutečnosti jsou spojené se zdravím srdce a prevencí či rozvojem onemocnění.