Pokud víte, jak přirozeně vyvažovat hormony ve vašem těle, můžete zlepšit své zdraví – můžete regulovat svoji náladu, posílit reprodukční zdraví, upravíte si trávení, posílíte imunitní systém, zvýšíte svůj metabolismus a budete mít více energie.

Potraviny pro vyvážení hormonů

Extra panenský olivový olej – skládá se převážně z esenciální mastné kyseliny – kyseliny olejové, jedné z tělních klíčových stavebních jednotek pro syntézu hormonů.

Avokádový olej – také obsahuje vysokou koncentraci kyseliny olejové, stejně jako několik dalších živin, které mají pozitivní vliv na všechny části těla.

Maso – je nezbytné pro produkci hormonů.

Studený lisovaný kokosový olej – dodává tělu kyselinu laurovou, triglycerid střední velikosti, který zlepšuje nejen produkci hormonů, ale také celkovou hladinu cholesterolu a zdraví kůže.

Čerstvý špenát – obsahuje velké množství hořčíku, což je minerál nezbytný pro velké množství enzymatických procesů, včetně syntézy hormonů.

Sojové produkty – obsahují vitamín D.

Vlašské ořechy a mandle – obsahují velké množství antioxidantů a bílkovin, které zlepšují schopnost těla upravovat produkci hormonů.

Červené maso – je zdrojem bílkovin, zinku, železa a vitamínu B. Všechny tyto složky mají pozitivní vliv na endokrinní zdraví.

Dýňová semínka – poskytují tělu bílkoviny, zdravé rostlinné steroly a minerály, které zlepšují hormonální zdraví.

Himalájská růžová sůl – je zdravá alternativa k soli kuchyňské. Obsahuje velké množství minerálů.

Chřest – je plný vlákniny a antioxidantů, které zlepšují trávení, snižují poškození buněk volnými radikály a pomáhají tělu syntetizovat hormony.

Rajčata – jsou vynikající zdroj flavonoidů a minerálů potřebných pro hormonální rovnováhu.

Česnek – kromě toho, že obsahuje antioxidanty a má protizánětlivé účinky, obsahuje i allicin, který zlepšuje schopnost těla metabolizovat železo.

Zdroj