Tato rostlina má svůj původ v Jižní Americe, je to jeden z nejbohatších zdrojů dietních sacharidů a hlavní potravina v rozvojových zemích. Musí být pro konzumaci řádně upravena, jinak v sobě skrývá toxiny a kyanid. Obsahuje celou řadu živin a nabízí mnoho zdravotních výhod. Stejně jako u brambor, i zde se konzumují hlízy. Ačkoliv jde o tropickou plodinu, můžete ji vypěstovat ve skleníku nebo ji zakoupit ve specializovaných obchodech.

Zvyšuje energetickou hladinu i metabolismus

Má nízký glykemický index, takže je vhodný i pro diabetiky. Může pomoci regulovat hladinu glukózy v krvi.

Podporuje buněčnou regeneraci a růst

Podle některých studií má rostlina silné regenerační vlastnosti. Obsahuje velké množství vitamínu K, bílkovin a jeden ze tří makronutrientů, který podporuje regeneraci tkání, růst svalů a kostí. Růst svalů podporují především bílkoviny.

Zlepšuje kardiovaskulární zdraví

Maniok může snižovat hladinu cholesterolu a triglyceridů, čímž chrání srdce před poškozením. Obsahuje velké množství vlákniny, saponiny, silné fytourienty, které snižují hladinu LDL cholesterolu a zabraňují jeho ukládání v tepnách.

Recept na maniokový dort

Suroviny:

  • 2 balení strouhaného manioku
  • 1/2 plechovky kondenzovaného mléka
  • kokosové mléko – 2 šálky
  • 3 vejce
  • 1/4 šálku rozehřátého másla
  • strouhaný sýr čedar – 8 lžic
  • cukr – 14 lžic
  • mouka na vysypání formy
  • kondenzované mléko

Těsto:

Smíchejte kondenzované mléko, strouhaný maniok, 6 lžic čedaru, 2 vejce, cukr a 2 lžíce kokosového mléka. Vše řádně promíchejte a směs nalijte do vymazané a vysypané formy. Vložte do předem vyhřáté trouby na 180ºC a pečte po dobu jedné hodiny.

Směs na korpus:

Smíchejte kondenzované mléko, 3 lžíce čedaru a 2 šálky kokosového mléka, řádně promíchejte a směsí potřete vychladlý korpus. Ušlehejte 1 vaječný bílek a neneste na směs, vše dejte ještě na chvíli zapéct do trouby. Pře podáváním ještě dozdobte trochou nastrouhaného čedaru.