Tyto placky jsou nejen chutné, ale také nabízejí celou řadu výživných látek. Květák obsahuje mnoho vitamínů – riboflavin, thiamin, kyselinu pantothenovou, niacin, omega-3 mastné kyseliny, kyselina listová a vitamín K. Kromě toho obsahuje fosfor, proteiny a draslík.

Našemu tělu poskytuje celou řadu zdravotních výhod. Patří mezi ně pozitivní účinky proti rakovině (tlusté střevo, prsu, vaječníků a prostaty). Konzumace květáku má pozitivní účinky na trávicí soustavu a kardiovaskulární systém. Rovněž poskytuje protizánětlivé účinky, stabilizuje krevní tlak a optimalizuje činnost ledvin.

Tato lahodná zelenina obsahuje velké množství cholinu, což je druh vitamínu B, který souvisí se správným vývojem mozku.

Chia semínka jsou sice malá, ale našemu tělu poskytují velké množství zdravotních výhod. obsahují velké množství bílkovin, vlákninu, omega-3 mastné kyseliny, železo a vápník. Jsou bohatá na antioxidanty, jež pomáhají bojovat proti volným radikálům. Ty mohou být příčinou vzniku rakoviny a podporují předčasné stárnutí.

Suroviny pro přípravu květákové placky:

  • 3/4 šálku drcených mandlí
  • jedna velká hlava syrového květáku
  • 1 a 1/2 lžíce sušeného oregána
  • pepř a mořská sůl
  • 3/4 šálku vody
  • 1/4 šálku chia semínek

Postup:

  1. Rozpalte troubu na 200ºC.
  2. Chia semínka namočte do vody, řádně promíchejte a vložte na 20 minut do lednice.
  3. Květák nakrájejte na malé kousky, vložte jej do mixéru a rozmixujte na drobnou směs.
  4. Rozmixovaný květák vsypte do misky a přidejte oregáno, drcené mandle, pepř a sůl.
  5. Uprostřed směsi vytvořte důlek a vlijte chia semínka.
  6. Vzniklou směs ručně promíchejte a vytvořte kuličku. Směs bude lepkavá. Kuličku umístěte na plech a ručně rozprostřete po plechu. Pečte v troubě po dobu 20 minut nebo do té doby, než se vytvoří zlatavá kůrka.