Datle jsou ovoce, které je velmi často přehlíženo. Pokud však jde o jejich přínosy pro naše zdraví, jsou neocenitelné. Podporují celou řadu tělesných pochodů a funkcí. Pokud jste datle v obchodě doposud jen přehlíželi, možná je nevyšší čas využít jejich zdravotní přínosy. Přinášíme několik příkladů, proč zařadit datle do našeho jídelníčku.

Podpora funkcí jater

datleKonzumací datlí podpoříte správnou činnost a funkce jater, která se denně potýkají s celou řadou toxinů z našeho těla.

Podpora srdeční činnosti

Datle obsahují draslík, což je prvek důležitý v boji proti srdečním chorobám. Také mohou pomoci snížit hladinu škodlivého cholesterolu, který též ovlivňuje činnost našeho srdce a celé cévní soustavy.

Zbaví vás ucpaných cév

Datle pomáhají našemu tělu v boji proti ateroskleróze, která je charakterizována tvorbou plaku v tepnách. Dochází tak k jejich oslabení a navíc hrozí nebezpečí, že se plak uvolní a vytvoří se sraženina, která je životu nebezpečná. Vysoké množství antioxidantů a fenolových kyselin, které jsou v datlích obsaženy, může pomoci snížit ucpání cév a omezit tak potíže, které ucpání způsobuje.

Podpoří zdraví vašich očí

Datle obsahují velké množství vitamínu A, který pomáhá chránit naši rohovku před různými druhy poškození. Navíc jsou bohaté na lutein a zeaxantin, dvě méně známé živiny, které umožňují našim očím filtrovat škodlivé působení světla a snižují tak riziko vzniku makulární degenerace, která způsobuje ztrátu zraku.

Datle podpoří vaši energii

Pokud hledáte lahodné a přesto energeticky bohaté občerstvení, kombinujte datle s mandlemi či kešu ořechy. Přírodní cukr v datlích je bohatým zdrojem energie a ořechy, díky vitamínům a draslíku, podpoří mozkovou aktivitu a pomáhají bojovat s procesy stárnutí.