Pokud vy nebo někdo, koho milujete, trpíte záchvaty paniky, víte, jak mohou být zničující. Někteří lidé popisují záchvaty paniky jako pocity intenzivního strachu, i když neexistuje žádná skutečná hrozba. Vedle pocitu strachu mohou panické záchvaty přinést skutečné fyzické příznaky, jako je pocení, třes, bolest na hrudi, dušnost nebo hyperventilaci, nevolnost, necitlivost v končetinách, rychlý srdeční tep, nebo dokonce dusivý nebo ztuhlý pocit v krku.

Záchvaty paniky mohou začít bez varování a trvat hodiny; jindy trvají jen pár minut. Když k útokům dochází znovu a znovu, mohou způsobit, že se začnete vyhýbat určitým situacím, místům či lidem. U mírných nebo neobvyklých záchvatů paniky existuje mnoho jednoduchých technik, které vám mohou pomoci je ovládat a pomoci vám se cítit lépe.

Jak na záchvaty paniky

Techniky hlubokého dýchání

Mnoho lidí zjistí, že jednoduché techniky dýchání může zastavit záchvaty paniky, pokud je cvičíte při prvním náznaku paniky. Hluboké dýchání umožňuje dostat do těla více kyslíku. Chcete – li je vyzkoušet stačí pouze hluboký nádech nosem a hluboký výdech ústy.

Chmel

Chmel obsahuje prchavý olej, který má silné sedativní sloučeniny. Chmel najdete v tinkturách, extraktech a v aromaterapeutických výrobcích.

Heřmánek

Ideální je pít 2x denně heřmánkový čaj, podpoříte tak celkovou relaxaci a předejdete budoucím záchvatům paniky.

Pravidelné cvičení

Mnoho studií ukázalo, že pravidelné cvičení je skvělou léčbou záchvatů paniky. Snižuje totiž hladinu stresových hormonů v těle a vy se cítíte dobře.

Ženšen

Ženšen je skvělý adaptogen, který může tělu pomoci připravit se na záchvaty paniky. Ti, kteří konzumují ženšen, jsou schopni lépe zvládnout nepříznivé stavy a pocity. Popíjejte 1 – 3 šálky ženšenového čaje denně.

Horká lázeň

Úlevu od paniky může přinést horká lázeň nebo hydromasáž. Pomáhají odstranit stres a napětí. Můžete do lázně přidat několik kapek levandulového nebo růžového oleje či heřmánku.

Zelený čaj

Zelený čaj je nabitý zdravými antioxidanty, vitamíny, minerály.

Další tipy:

  • Jezte zdravou stravu, která obsahuje spoustu čerstvého ovoce a zeleniny.
  • Držte se pravidelné rutiny.
  • Snižte příjem cukru, kofeinu a alkoholu
  • Pořiďte si čtyřnohého domácího mazlíčka. Domácí zvířata jsou skvělým způsobem relaxace.
  • Soustřeďte se na pozitivní aspekty života, i kdyby jich bylo málo, na negativní věci neplýtvejte energii.