Jsou neduhy, na které ani lékárnička nestačí, je proto na místě mít při ruce přírodní léky, které vám vždy pomohou s problémy, které trápí většinu z nás. Existuje celá řada starobylých přírodních prostředků, které lze využívat při léčbě drobných zranění či zdravotních potíží. Některé z nich vám mohou připadat trochu podivné, nabízejí však příznivé zdravotní účinky.

Přírodní léky, které by vám neměly chybět

1. Rozinky

Tyto sušené bobule mohou zmírnit symptomy artritidy. Namočte je na noc do 2 – 3 lžic ginu, který se vyrábí z bobulí jalovce. Ty mají protizánětlivé účinky. Namočené rozinky mohou pomoci snížit otoky a zmírnit bolesti.

2. Celer

Starší generace věří, že celer pomáhá odstraňovat nepříjemný dech. Pokud s ním máte potíže i vy, zkuste celer žvýkat.

3. Kopřivy

Kromě toho, že jsou používány jako lidový lék proti vypadávání vlasů, mají vysoký obsah železa, vápníku, bílkovin, hořčíku, beta-karotenu a fosforu. Jsou také vynikajícím zdrojem vitamínů A, B, C a D. Pokud chcete podpořit zdravý růst vašich vlasů, povařte trochu vody a přelijte jí 4 – 6 listů kopřivy. Připravíte si tak čaj, který můžete popíjet, pamatujte však, že jen v malém množství. Listy kopřivy také obsahují oxid křemičitý, který může být ve větším množství škodlivý.

4. Jedlá soda

Předpokládá se, že jedlá soda pomáhá při léčbě širokého spektra zdravotních potíží, včetně infekce močových cest. Pokud i vy trpít těmito obtížemi, přidejte trochu jedlé sody do sklenice vody. Pomůže vám udržovat alkalické pH v močovém měchýři. Pokud příznaky způsobují bolest, navštivte lékaře.

5. Olivy

Olivy jsou považovány za úžasný přírodní prostředek ke snížení příznaků pohybových obtíží. Dále bylo zjištěno, že olivy obsahují velké množství taninů, které mají schopnost inhibovat tvorbu velkého množství slin.

6. Brambory

Syrové brambory mají protizánětlivé účinky. Mohou zmírnit svědění a otoky způsobené po štípnutí hmyzu. Postačí položit plátek brambory na několik minut na postižené místo.

7. Sušené meruňky

Pokud máte potíže s trávením, jezte každý den po večeři 5 sušených meruněk. Sušené meruňky jsou dobrým zdrojem vlákniny, která může zabránit nadýmání a zažívacím obtížím.