Na internetu nalezneme celou řadu informací, jak jíst zdravě. Je to však frustrující, neboť v jednom článku se dozvíme, že konzumace tuků zvyšuje riziko vzniku rakoviny, zatímco jiný článek tuto informaci vyvrací. Jednou je to zdravé, podruhé nikoli. Představíme si 7 nejčastějších mýtů o stravování.

1. Počítejte kalorie

Můžeme sice počítat kalorie, ale záleží na tom, co jíme. 100 kalorií obsažených v zákuscích nebo bramborových lupíncích je jiných, než 100 kalorií v zelenině nebo hnědé rýži. Nesoustřeďte se tolik na kalorie, ale především na to, co jíte. Zaměřte se na ovoce, zeleninu a zdravé tuky. To jsou složky potravy, které naše tělo potřebuje.

2. Jeden druh stravy je lepší, než druhý

Každý jedinec je jiný, někdo má alergie nebo nesnášenlivost na některé druhy potravin. Poslouchejte proto svoje tělo a neřiďte se osvědčenými dietami.

3. Mléko zvyšuje tvorbu hlenu

Je to zažitý mýtus, který však není pravdivý.

4. Cukr podporuje hyperaktivitu u dětí

Několik studií ukazuje, že konzumace cukru v žádném případě neovlivňuje chování, ale mnoho lidí se domnívá, že tomu tak je. Podporuje však obezitu, horší stav pokožky a zubů, proto je vhodné to v dětském věku s cukrem nepřehánět.

5. Mražené ovoce a zelenina jsou méně výživné, než čerstvé druhy

Čerstvé produkty obsahují více vlákniny, ale ve zmrazených plodech se vitamíny také zachovávají. Navíc je máme po ruce i mimo sezonu.

6. Vejce jsou špatná

Spousta lidí má strach z vajíček. Jsou skvělým zdrojem bílkovin a zdravých tuků. Žloutek obsahuje celou řadu esnciálních mastných kyselin, které naše tělo potřebuje.

7. Nízkosacharidové diety jsou dobré

Naše tělo a především mozek potřebuje sacharidy. Ne však cukr rafinovaný jako jsou sušenky, bonbony, bílý chléb nebo těstoviny. Zdravé sacharidy nalezneme v celozrnných výrobcích, ovoci a zelenině.

Nové články