Krásná a zářivá pokožka, to je sen každé ženy i dívky. Je jednoduché dosáhnout tohoto snu tím, že se vyvarujeme co největšího množství cukru a že do jídelníčku zařadíme například olivový olej nebo avokádo. Představíme si 6 zásadních tipů, které jsou inspirované známou dermatoložkou, doktorkou Stafanie Williamsovou.

1. Omezte cukr

Čím méně cukru sníme, tím lepší naše pokožka bude. Cukr způsobuje zatvrdnutí a poškození kolagenových a elastických vláken, naše pleť tak ztrácí na pružnosti a je náchylnější na vznik vrásek. Většina přírodních sladidel, jako med a sirup z agáve, obsahuje mnoho fruktózy a měli bychom se jim vyhýbat stejně jako cukernatému ovoci (tropické ovoce je nejhorší), slazeným ovocným džusům a sušenému ovoci. Umělá sladidla jako aspartam byste měli z jídelníčku úplně vyškrtnout. Nejenže obsahují spoustu škodlivých chemikálií, ale také se pojí s obezitou a cukrovkou.

2. Jezte více zdravého tuku

Jedna ze zásadních věcí, kterou naše tělo a naše pokožka potřebují pro dlouhotrvající zdraví, je tuk. Studie prokázaly, že konzumací většího množství zdravého tuku se naše kůže stává pružnější a méně vrásčitá. Nárůst množství tuku v jídelníčku by měl být ve správných hodnotách a samozřejmě současně musíte přestat jíst cukr a obilniny. Mononenasycené tuky, jako olivový olej, avokádo nebo ořechový olej, jsou pro nás velmi dobré.

3. Výrazně snižte příjem obilovin a škrobu

Většina lidí věří, že jídelníček bohatý na obiloviny je pro zdraví dobrý – celozrnné pečivo se považuje za obzvlášť zdravé. Ale škrob a karbohydráty v obilninách jsou prostě další dlouhé řetězce sacharidových molekul a jejich konzumací docílíte předčasného stárnutí pokožky.

4. Jezte zeleninu

Zelenina nám také dodá dostatek vlákniny a antioxidantů. Vyhněte se však zelenině obsahující velké množství škrobu, ta může mít nepříjemně silný efekt na hladinu cukru v krvi. Z ovoce jsou pak jednoznačně dobrou volbou bobule, protože neobsahují mnoho cukru a naopak obsahují hodně antioxidantů.

5. Nezapomeňte na bílkoviny

Bílkoviny jsou důležité při výstavbě svalů po celém našem těle. Naše tělo má však poměrně malou kapacitu na ukládání proteinů. Abychom tedy tělu dodali dostatek, zajistěme pravidelný příjem bílkovin v našem jídelníčku.

6. Okořeňte si život

Bylinky a koření včetně rozmarýnu, česneku, kurkumy a skořice jsou skvělý doplněk jídelníčku, navíc vám zajistí zdravou pleť. Nejenže chutnají dobře a jejich příchuť dokáže s jídlem zázraky, ale obsahují také bioaktivní sloučeniny, které mají pozitivní dopad na naše celkové zdraví, na pleť a na život.