Slunečnice je rostlina, která pochází ze Severní Ameriky. Do Evropy ji přivezli španělští osadníci a v současné době jsou jejími největšími pěstiteli Rusko, Peru, Argentina a Španělsko. Většina lidí si spojuje slunečnice se slunečnicovým olejem, ale zapomíná na slunečnicová semínka, která jsou velmi chutná a mimořádně zdraví prospěšná.

1. Ochrana kůže

Obsahují vitamín E, který chrání naši pokožku před UV zářením a podporuje její mladistvý vzhled.

2. Kardiovaskulární přínosy

Opět za to může především vitamín E, který hraje důležitou roli při prevenci srdečních chorob. Je to silný antioxidant, který pomáhá zastavit volné radikály oxidace cholesterolu v našem těle. Ten nezůstává na stěnách tepen a nezpůsobuje tak infarkt, mrtvici či vysoký krevní tlak.

3. Prevence rakoviny

Slunečnicová semena jsou skvělým zdrojem selenu, který ovlivňuje vznik a rychlost šíření rakoviny. Bylo prokázáno, že selen může indukovat opravu DNA a inhibovat růst nádorových buněk. Také jej využívá celá řada bílkovin, což je důležité, pokud jde o ochranu před rakovinou. Čtvrt šálku slunečnicových semen poskytne 30% denní dávky selenu.

4. Zdravé kosti

Dalším minerálem, který se v semínkách nachází, je hořčík, který tělo ukládá do kostí. Kostem dodává fyzickou strukturu. Také měď, která je v semenech obsažena, ovlivňuje pevnost a pružnost kostí.

5. Omega-3

Stejně jako mnoho semen rostlin, tak i slunečnicová semena jsou bohatá jak na omega-3, tak na omega-6 mastné kyseliny, které jsou esenciálními mastnými kyselinami, což znamená, že naše tělo je neumí vytvářet. Jedna studie ukázala, že typ omega-3 mastných kyselin nalezených v slunečnicových semenech, nazývaných ALA, může u lidí snížit hladinu glukózy i triglyceridů.