Ráno dělá den. Pokud se špatně probudíte, pravděpodobně budete mít méně energie a budete i špatně naladěni. Tady jsou některé z věcí, které pravděpodobně dělá většina z nás, aniž bychom si uvědomili, jak mohou ovlivnit celý náš den.

1. Odkládáme budík

Snažíme se ještě o několik minut odložit ranní vstávání. Je to však nejhorší způsob, jak začít den. Naše tělo se opět pokouší spustit spánkový cyklus. Vystavujeme své tělo stresu, protože nebudeme stíhat ranní činnosti, budeme spěchat, abychom nepřišli pozdě do práce.

2. Díváme se na telefon

Zbavit se tohoto zlozvyku je těžké, protože převážná část z nás používá telefon jako budík. Když už jej máme v ruce, díváme se na sociální sítě, kontrolujeme e-maily, posloucháme hudbu. To vše nás zpomaluje. Odložte o trochu tyto činnosti. Během dne bude dostatek času odpovídat na e-maily i zprávy. Šetřete po ránu svůj zrak.

3. Zapomeneme se protáhnout

Protahování bezprostředně po probuzení uvolňuje do těla endorfíny, stlačuje lymfatické cévy, aby se uvolnily škodliviny, obnovuje tok krve do svalů, do mozku se dostává velká dávka kyslíku. Můžete se protahovat dokonce i v posteli, ještě, než vstanete.

4. Káva jako začátek dne

Většina dospělých začíná svůj den horkým šálkem kávy. Káva po ránu není příliš vhodná pro trávicí soustavu. Káva na lačný žaludek zvýší množství žaludečních kyselin a může vyvolat i pálení žáhy. Sice podpoří naši energii, ale nedá tělu žádné živiny. Zkuste místo kávy vypít sklenici teplé vody s citronovou šťávou – doplníte tekutiny a připravíte žaludek na správné trávení.

5. Přísun cukru

Když se ráno probudíme, pravděpodobně máme hlad. To je normální jev. Tělo nemělo po větší čas přísun živin. Co je však správná volba pro snídani? Pokud si myslíte, že jsou to vdolky, palačinky nebo bagety, jste na omylu. Vaše tělo potřebuje prostředky k tomu, aby se dostalo do správného rytmu. Těmi jsou bílkoviny, ovoce a zelenina, nikoli cukry.