Ranní pití kávy je jedním z nejoblíbenějších zvyků lidí po celém světě. Káva dokáže skvěle nastartovat den, ale rozhodně by se neměla pít na lačný žaludek, jedná se o velmi špatný postup a vysvětlíme si proč.

Žaludeční kyseliny

Náš žaludek obsahuje kyselinu chlorovodíkovou, která je v žaludku ve správné úrovni a podporuje efektivní trávení potravy. Pokud je žaludek zcela prázdný, tak může způsobovat nekomfort, jelikož žaludek pracuje naprázdno. Pokud si dopřejete ranní šálek kávy nalačno, žaludek bude vylučovat ještě více kyseliny. Pokud je kyseliny příliš mnoho, může poškodit samotný žaludek nebo i jiné části trávicího traktu. To se obvykle projeví pálením žáhy, žaludečními vředy, ale i syndromem dráždivého tračníku.

Dehydratace

Pití kávy na lačný žaludek způsobuje větší dehydrataci, jelikož organismus začne vyžadovat více vody. Mnoho lidí dělá velkou chybu tím, že se snaží následnou dehydrataci zahnat dalším šálkem kávy, čímž ji pouze zhoršuje.

Úzkost

salek-kavyPokud pijete kávu na lačný žaludek, v mozku se snižuje schopnost správně zpracovat serotonin (hormon štěstí). Pokud tento hormon nepracuje zprávně, projeví se to pocity úzkosti a deprese. Zvyšuje se také nervozita a pocit slabosti.

Ztráta chuti k jídlu

Káva na lačný žaludek snižuje chuť k jídlu. Možná si říkáte, že to pomůže s hubnutím, ale vynecháním snídaně na váze pouze přiberete. Když tělu chybí energie z jídla, tak ukládá tuk, z dlouhodobého hlediska byste pouze přibírali. Pokud chcete podpořit hubnutí, tak si ráno kávu dejte, ale až po snídani.

Kdy je ideální pít kávu?

Ideální čas na pití kávy se liší podle toho, kdy vstáváme do práce. Podle některých studií je ideální čas pro první kávu mezi 10-12 hodinou. Ať už si dáváte kávu v jakoukoliv hodinu, nezapomeňte před ní něco sníst, vyhnete se tak zbytečným problémům.