Dýně by neměla zůstávat ve své pozici halloweenského doplňku, v jídelníčku by měla figurovat pravidelně. Vaření a servírování jídel s touto super nutriční oranžovo-žlutou zeleninou jako hlavní ingrediencí vám dovolí užít si její různé výhody.

Pokračujte ve čtení, abyste se dozvěděli o těch nejlepších deseti zdravotních výhodách konzumace dýně.

Posiluje vaši imunitu

Každý dýňový chod je naložený spoustou imunitu podporujících antioxidantů, jako jsou vitamíny A, C a E. Tahle kompostová zelenina je také vybavena minerály, jako je železo a hořčík, oba jsou zásadní pro silnější imunitní systém.

Zlepšuje zdraví očí

Dýně, jejíž barvy upoutávají oči, je čistým indikátorem napěchovaným beta karoteny, které zlepšují zdraví očí a zesilují vaši schopnost vidění. Pravidelná konzumace dýně možná pomůže zpomalit problémy s očima způsobené stářím a ztrátu zraku.

Zahání zánět

Pigmenty, které dávají dýni její charakteristické zbarvení, jsou také účinnými protizánětlivými sloučeninami. Řekněte konec chronickým zánětům, dýně pomáhá i s problémy, jako jsou cukrovka, srdeční onemocnění a obezita.

Pomůže vám zhubnout

Není žádným tajemstvím, že množství potravin bohatých na vlákninu vám dovolí nepřejídat se a nehladovět. Pokud se chcete dostat do výborné formy, nejlepším nápadem je určitě jedení dýně, máte pak totiž větší kontrolu nad svým apetitem a štíhlou linií.

Podporuje dobré trávení

Díky vysokému obsahu vlákniny pomáhá jedení dýně předcházet zácpě. Vláknina je také důležitá k vstřebávání živin. Pokud trpíte překyselením, nejspíš vám pomůže dýňový džus, který se umí vypořádat s nepopulárními příznaky.

Stabilizuje krevní tlak

Vláknina a antioxidanty v dýni pomáhají snižovat lipoproteiny s nízkou hustotou (LDL) nebo špatnou hladinou cholesterolu, stejně jako snižovat krevní tlak. Dobré na krevní tlak jsou také minerály, jejichž zdrojem je rovněž dýně.

Dodává energii tělu

Pití dýňového džusu nebo smoothie je skvělou volbou po cvičení, protože nahradí tělem vyžadovanou energii a dodá spoustu nové. Dýně také obsahuje aminokyseliny nutné pro stavbu svalů a jejich obnovu.

Zlepšuje pleť

Množství antioxidantů v dýni ji zefektivňuje, pokud chcete docílit vzhledu pleti, která září zdravím a mladistvou krásou. Zahrnutím dýně do svého denního jídelníčku se dočkáte zlepšení pubertálních znaků dospívání.

Zlepšuje reprodukci

B-komplex a vitamín E činí z dýně skvělou potravinu pro zlepšování mužských a ženských pohlavních funkcí. Omega-3 mastné kyseliny a bílkoviny v dýňových semínkách jsou nezbytné pro regulaci hormonů, které zlepšují zdravou reprodukci.

Vyživuje těhotné matky

Železo v dýni pomáhá chránit těhotné ženy před anémií. Protože obsahuje dýně také spoustu vlákniny, její pravidelná konzumace může zabraňovat zácpě, kterou často těhotné ženy trpí. Nečekejte na příchod 31. října, abyste se mohli přiblížit k dýni. Nakupujte tuto skvělou potravinu pokaždé, když můžete, abyste si mohli užít všechny její zdravotní výhody, které nabízí.