Jednou z důležitých potravin, které bychom měli zahrnout do našeho jídelníčku, je čočka. Má vysokou nutriční hodnotu, malé množství kalorií a dá se konzumovat v kterémkoli ročním období. Kromě toho našemu tělu nabízí celou řadu zdravotních výhod. Představíme si 10 důvodů, proč jíst čočku každý týden.

10 důvodů, proč jíst čočku

1. Pomáhá snižovat hladinu cholesterolu

Čočka obsahuje velké množství vlákniny, která, kromě jiného, pomáhá snižovat vysokou hladinu cholesterolu v krvi. Díky tomu se snižuje i riziko vzniku mrtvice a celé řady srdečních obtíží.

2. Podporuje zdraví srdce

Potraviny, které obsahují spoustu vlákniny, snižují riziko srdečních obtíží. Také obsahují hořčík a foláty, jež podporují zdraví srdce. Folát snižuje hladinu homocysteinu, což je vážný rizikový faktor pro výskyt onemocnění srdce. Hořčík zlepší váš kompletní krevní tok, tedy i přísun živin a kyslíku po celém vašem těle.

3. Podporuje správné trávení

Čočka obsahuje nerozpustnou vlákninu, která pomáhá předcházet celé řadě trávicích poruch.

4. Stabilizuje hladinu cukru v krvi

Rozpustná vláknina nám pomáhá zachytávat sacharidy a tím zpomalit naše trávení, ale také stabilizovat hladinu cukru v krvi. To může být velmi prospěšné pro lidi, kteří mají hypoglykemii, inzulinovou rezistenci nebo cukrovku.

5. Dobrý zdroj bílkovin

Čočka je luštěnina s vysokým obsahem bílkovin. Je tedy skvělou součástí potravy pro vegany a vegetariány.

6. Zvyšuje energii

Obsahuje sacharidy, vlákninu a železo. To vše je důležité pro náš metabolismus a tvorbu energie.

7. Podporuje ztrátu hmotnosti

Čočka má velmi nízkou hodnotu kalorií a tuků. Je plná vitamínů, minerálů, vlákniny a bílkovin.

8. Snižuje riziko vzniku rakoviny

Ženy, které jedí fazole nebo čočku 2 krát týdně, mají o 25% nižší riziko vzniku rakoviny prsu.

9. Reguluje vysoký krevní tlak

Výzkum z Austrálie dokázal, že díky obsahu rozpustné vlákniny a dietních bílkovin může čočka pomoci zlepšit krevní tlak a zabránit vzniku hypertenze.

10. Pomáhá v boji proti vrozeným vadám

Těhotné ženy by měly konzumovat potraviny, které obsahují folát. Ten pomáhá předcházet defektům během vývoje neurální trubice. Jeden šálek čočky dodá 90% denní dávky folátu.