Přemýšleli jste někdy nad tím, proč ženy v Japonsku dokážou být stále štíhlé a to i tehdy, když zestárnou? Tajemství jejich štíhlé linie a mladistvého vzhledu spočívá především v kultuře stravování a vhodném životním stylu.

1. Fermentované potraviny

Fermentované potraviny, jako je kimchi, kefír, kombucha, miso, tempeh a kysané zelí, jsou běžnou součástí každodenního japonského jídelníčku. Tyto potraviny podporují tvorbu enzymů, vitamínu B, mastných kyselin a probiotik. Také zlepšují trávení a podporují tvorbu přátelských střevních bakterií. Toto vše podporuje štíhlou postavu.

Fermentované potraviny také pomáhají z těla odstraňovat těžké kovy a další škodlivé látky.

2. Konzumace mořských plodů

V Japonsku preferují konzumaci mořských plodů. Velmi oblíbené je také rybí maso. Nejčastěji je to losos, tuňák nebo makrely. Ryby obsahují vysoce kvalitní bílkoviny, omega-3 mastné kyseliny a mnoho důležitých živin, které jsou velmi prospěšné pro náš mozek, srdce a další orgány.

Omega-3 mastné kyseliny jsou zvláště vhodné pro snížení tělesného tuku, jako je břišní tuk. Navíc mořské plody mohou snížit zánětlivost v těle a jsou velmi prospěšné pro nervový systém. Kromě toho mohou také léčit různé kožní poruchy, včetně psoriázy, atopické dermatitidy, akné nebo melanomu.

3. Konzumace menších porcí

Konzumace malých porcí je významnou součástí japonské kultury. Menší porce vám pomůže zhubnout, protože vás nutí sníst méně.

4. Zdravé dezerty

Vyhýbání se sladkostem a dezertům je jedním z důvodů, proč jsou japonské ženy štíhlé. Dezerty jsou často nahrazovány čerstvým ovocem.

5. Pravidelná chůze

Chůze je vynikající způsob, jak zůstat fit a štíhlá. Může také zlepšit kardiovaskulární zdraví, zmírnit stres a zvýšit energii a náladu.

6. Žádné rychlé občerstvení

Japonci považují konzumaci jídla za posvátný moment energizace těla. To je hlavní důvod, proč na ulici nejsou lidé, kteří jedí. Japonci během jídla nic nedělají, soustřeďují se pouze na jeho konzumaci. Kromě toho mají tendenci jíst pomaleji, takže jejich žaludek má dostatek času na zpracování jídla.

7. Metody vaření

Japonská kuchyně je známá používáním zdravých ingrediencí a zdravých způsobů vaření. Aby se zabránilo nadbytečnému použití olejů, lidé v Japonsku používají techniky pečení a grilování. Příliš běžné není smažení.

8. Bojová umění

V Japonsku existuje mnoho druhů bojových umění. Patří mezi ně džudo, aikido a karate. Tyto bojové sporty mohou výrazně zlepšit úroveň kondice a celkové zdraví. Podpoří kardiovaskulární soustavu, zlepší svalovou flexibilitu, pomáhají zpomalovat procesy stárnutí a podporují hubnutí.

9. Teplé jarní koupele

Horká jarní lázeň může prodloužit život. Tento typ lázně je běžnou praxí v Japonsku. Tato koupel uleví od stresu a podpoří lepší a kvalitnější spánek.

10. Zelený čaj

Lidé v Japonsku pravidelně pijí zelený čaj. Práškový zelený čaj je vyroben z vysoce kvalitních listů, které jsou vysušeny a rozdrceny na prášek.

Zelený čaj je jedním z nejlepších čajů. Je skvělým zdrojem antioxidantů, které mohou bojovat proti volným radikálům a snižovat riziko srdečních onemocnění a rakoviny.